Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 310 ggr
mallan96
0

Bråk eller skojbråk?

Mina hanar bråkar ofta, jag vet inte om det är skojbråk eller inte. För ibland så kan ena killen pipa till och nästa sekund så är dom sams, dom sover tillsammans näst intill hela tiden så ovänner kan dom ju inte vara. När jag hör ena pipa så säger jag till dom,men ibland lyssnar dom inte, utan bara forsätter. Är råttungar såhär eller bör jag vara orolig?

stinus
0

Samma här! Tror nog inte att dem bråkar, mina kan också pipa till om dem inte vill att den andra ska putsa den, men håll ändå koll på dem! :)

Regnbågehell is empty. All the demons are hereRegnbåge

mallan96
0

Ja, jag försöker hålla koll så mycket ja kan! låter ju som om dom får ont när dom piper, det är de som är läskigt :(

stinus
0

Jag vet, men hur låter det? Högt och lång pip eller bara en kort? Min ena hane skriker och hoppar till när han vet att han måste till buren o jag ska ta han, men olika pip betyder olika saker :)

mallan96
0

Det låter ljust typ och sen snabbt :P

stinus
0

Tror inte det är bråk mellan dem, tror att han mer säger "sluta, jag tycker inte om det" man märker när det är bråk för då blir det j***a liv :)

nniikaa
0

vad gör man åt det om de bråkar?

stinus
0

Sära på dem, och om dem fortsätter bråka ofta så är det nog bäst att hålla dem isär