Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 753 ggr
Engdahl
0

Tips på att hitta bur

hej jag ska skaffa mina första råttor snart (när jag hittat uppfödare och så) men jag har en liten fråga om burar.

har kollat på blocket och här men det finns inte så många häromkring (örebro) så frågan lyder: vart kan man köpa en bra bur får två rått hanar? både på nätet och i affärer, vart rekommenderar ni? och vilken "typ" är bäst?

lizzplace
3

Zooplus.dk :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Zolah
0

Jag rekomenderar först och främst att kolla på ratpowers burräknare -

Den hjälper dig finna rätt storlek på buren i fråga ;)

sedan för att köpa en splitterny bur så rekomenderar jag zooplus.com eller DK ( finns en svensk men den är dyrare )

Det du troligen vill ha är en bur med stora luckor ( jätte jobbigt med små luckor om man ska ta ut råttan )

samt kolla också så att inte gallret är för brett, i regel kan en råtta komma ut genom allt som huvudet tar sig igenom.

Sedan kan du kolla på annonser här på sidan, det har varit uppe lite annonser om burar där.

zickan
2

Jag ändrade rubriken så man vet direkt på vad tråden handlar om. För många "hjälp mig" rubriker mixas fort ihop, svåra att söka upp och kan ge sämre svar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Engdahl
0

tack så jätte mycket får dom snabba svaren :) 

blev lite lättare och veta vad man ska kolla efter nu :P

zickan
1

pwss.se

zooplus.dk, zooplus.com, zooplus.se smart att jämnföra priserna. ibland har nån sida billigare, ibland är nån dyrare. forex.se för att kolla valuta.

zoo.se

djurmaxi.se

zoosajten.se

guldfisken.se

cyberzoo.se

petsonline.se

zooimporten.se

kika runt lite och se om nån har rea. även tradera och blocket är bra att ha koll på.
ebay har en del skoj. men var noga med att kolla enskilda annonsers frakt sidor så de skickar till sv och inte är för dyra

Zolah
0

jag har för mig att xe eller vad det heter är bättre än forex för forex räknar in priset att omvandla just hos dom :/

zickan
0

#6 ahh. det har jag aldrig tänkt på. Tack för infon :-)

Emelievonapa
0

Mina råttor är bortskämda därför att havregrynsgröt med kiwi och mjölk inte duger som frukost för deras del (kräsna pojkar har jag allt)

Svartkatt
0

Mina killar har nyss flyttat in i en stor gammal fågelbur som vi hittade på loppis för några dagar sen. Hyllplan o sånt fixade sambon till åt mig :) Luckan är okej i storlek, så nog funkar det med gamla fågelburar också. :)

Engdahl
0

Jag har fastnat för furplast furet burarna och väljer mellan xl och tower men undrar om tower blir för stor (tänker skaffa två pojkar) eller är det "lika bra" att slå till på en stor från början? blää varför kan det inte bara finnas en haha ;)

Alenzi
0

#10 En råttbur kan ALDRIG bli för stor!! Inte för råttorna, i alla fall ;) Hade två damer i en RSD, de utnyttjade varenda kubikcentimeter.

Engdahl
1

Tack :) då får det bli den. Blir den för stor kan jag nog övertala killen att skaffa fler råttisar haha :p