Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 477 ggr
Jinaum
0

Gladare för ny bur?

Ja har ni märkt det med era råttor att de blir på annat humör om ni bytt bur eller bara inredning?

Jag flyttade i helgen och satte mina råttor i en lite mindre bur då jag kände att min hornbach var lite löjligt stor och vi ville spara lite plats i lägenheten. Min ena råtta blev genast mer social, lekfull och aktiverad av den mindre buren dessutom mer gossig när han kom ut. Det är en gammal fågelvoljär i storlek med en jenny ungefär. Kanske något större än den.
Men jag tycker det är lite lustigt hur beteendet ändrat sig hos honom.
Har ni varit med om det?

lizzplace
3

Mina tjejer blev väldigt glada när jag köpte en större bur till dom. hade en ganska liten fågelbur som jag fick med när jag hämtade dom. Efter ca två månader lyckades jag få tag i en billig men stor bur. Dom sprang runt o runt i säkert en timma o förstod inte riktigt varför deras hem blivit så stort helt plötsligt. Det var även då min ena hona slutade bitas och blev snäll o social, misstänker att min hand inte var lika stor längre när deras hem blev större :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Jinaum
0

#1 Jo men den reaktionen känns logisk. Men i detta fallet har de fått en mindre bur. Hornbachen är ca 168 cm lång. Denna är nog 80 någonstans. Känns liksom lite underligt då

lizzplace
1

#2 hmm dom kanske tyckte den andra var för stor så dom känner sig mer hemma i denna mindre :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Apootie
0

Mina hanar brukar bli mer slöa i mindre burar. Har exempelvis en FT hos mig själv, och en mycket mindre hemma hos honom som används under helgen. Råttorna blir genast gladare, skuttigare och mer aktiva i den stora buren än den lilla. Är de i den lilla vill de typ bara sova och så 🤪