Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 339 ggr
ikillbarbie
0

längtar så tills på lördag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara dela med mig av min glädje, på lördag kommer dem här två killarna att flytta in hos mig :) Och det är mina två första. längtar redan, Dock får dem inte flytta till sin stora bur förens på Söndag kvällen då vi befinner oss i annan ort tills dess får dom vara i en lite mindre bur, Men det klarar dom väll?

Ska fixa iordning den stora buren och allting imorgon så det är klart tills dom kommer hem på söndagskvällen. Till en början med ska dom inte ha allt för mycket grejer i buren va? Det räcker med enstacka saker tills dom börjar trivas och börja känna sig hemma.

Ni får gärna skriva om det är något viktigt jag skulle behöva veta och så, Jag är tacksam för all hjälp jag kan få nu när mina råttisar snart ska komma hem :)

Mezzzanina
0

Vad roligt!!det är ett helt underbart husdjur att ha.Kloka, roliga och intelligenta!Vänj dem vid dina händer och din lukt först.

Jag hadde några grenar,matskålar och hängmatta till mina råttor i början.Hängmattor kan du göra själv av gamla handukar och sätta upp med klädnypor.Sedan så är det bara att ge dem myyycket tid och kärlek!Och med tiden kan du "uppgradera" burinnehållet!Glad

Gabb
0

Vad kul! Ska själv hämta hem mina tjejer i eftermiddag, men jag vill inte vänta så länge. Hur ska jag kunna koncentrera mig i skolan Förvånad

ikillbarbie
0

tack för tipset :)
Jag ska genast gå och fixa lite grenar som jag ska sätta in i buren.

izze
0

Jag fick nyss hem mina 5 grabbar imorse :). Så just nu sitter dom hemma och vänjer sig vid sin bur :P.

ikillbarbie
0

hur länge behöver dom 'vänja' sig vid sin bur?

KickanW
0

Hur menar du med "vänja sig"? Tills du kan göra vad?

ikillbarbie
0

tills jag kan börja göra dem tama

KickanW
0

Det tycker jag att du kan göra direkt… Men i början kanske bara korta stunder och mest i buren. Låt dem själva välja lite när de är redo…

Hannah0211
0

Jag har också kollat in dom där ungarna <3 Såå sööta. Men den med vitt är det en hona eller hane? för på hemsidan står det hona

ikillbarbie
0

ja vet det blev inte den eftersom det var en hona, utan jag har Kujo och Kastor istället. Båda är hanar.