Ensam råtthona söker kompis!
Jag letar med ljus och lykta efter en kompis till vår Fiona då jag märker att hon inte mår av att vara ensam efter att hennes kompis somnat in. Hon är snart 1,5 år gammal och har varit den dominanta av de två, men lugn och snäll. Jag söker därför en "låneråtta" som sällskap till henne. Hon har en stor bur med flera våningar och på kvällarna är buren öppen, så det finns gott om utrymme för de båda. Vi bor i Nyköping och det vi söker är någon i närheten som vill låna ut en råtta så att vår Fiona slipper sova ensam på dagarna och har någon att umgås med på nätterna. vi kan också åka en bit för att hämta en kompis.
Hej, jag har tre honor födda 06/09-13 som söker hem, en utav dem kan vara ett alternativ för er?
Pma mig før mer information om ni är intresserade.
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Hej! Vet inte om det är något fel på min tfn men kan inte skicka medd till dig. Hoppas du ser det här :)
Hej! Vet inte om det är något fel på min tfn men kan inte skicka medd till dig. Hoppas du ser det här :)
Jag har en hona i Västerås jag letar foderhem till. Hon är född i december. Black irish satin.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
har två dumbotjejer födda 130727 för omplacering. finns i Mariestad. lagt ut annons här idag. kopierar annonstexten:
Två dumbotjejer (systrar) födda 130727 omplaceras. Båda är brungrå med vit mage. Den ena har vit nos. Anledning till omplacering är att jag helt plötsligt upptäckt att tiden inte finns längre. Haft mycket tid till dom förut och har pysslat mycket med dom. Har nu känt att tiden de behöver inte finns just nu. Tycker synd om dom som inte har en matte som har den tid de är förtjänar.
Dom heter Nyano och Nezumi. De är som systrar kan vara. kompisar för det mesta med lite småkiv emellanåt. inga allvarliga fajter. snälla och lätta att hantera. Har aldrig bitit mig eller någon som hanterat dem. Nezumi är lite spralligare än syster Nyano som är den lite lugnare. Fullt möjligt att klippa klor. En del sprall men det funkar om man lindar in dom i en handduk. Favoritmat är bland annat gurka, pasta, gröt, mjuk smörgås, sallad, ägg, hasselnötter och frukt. I vattnet får de ibland liten bit C-vitamin brustablett och ibland lite rött rooibos te (efter tips från en råttuppfödare).
Råttorna finns i Mariestad. Har tyvärr ingen transportbur så kan nog inte hjälpa till med transport så hämtning i Mariestad får det bli.
Mat, spån, godis och andra åtgångsting skickas med och pris bli då beroende på mängd mat och spån som finns). vill inte ha nåt för råttorna….hemmet är det som är allra viktigast!!!!
Vill köparen även ha buren med allt tillbehör blir priset: 400kr
för mer info hör av er. Helst på: angelica.kihlstrom8@gmail.com eller 0733-999663 eller PM här.
Har sett ett sms :-)
Det var inte ditt sms, märkligt Hm.. Men Pma så länge? :-)
Jag låser tråden då detta löste sig inom nån dag. Min tjej Bortbyting flyttade dit på foderavtal.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.