Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 2550 ggr
klick
2

AKUT AMMA SÖKES

Bebisar utan mamma söker amma! Vi bor i gbg

Egycsaj15
1

Hör väldigt fort med närmaste djuraffären!

Egycsaj15
1

Kolla ägaren på djuraffären och leta reda på personens nummer.

klick
1

Jag hittar verkligen inget..

lekandur
1

Usch vad tråkigt, håller tummarna för dig!!

Where you invest your love
you invest your life 

Lancia
3

Har du ingen ormmatsuppfödare i närheten? Testa kontakta ormfolk, eller titta på blocket om du hittar något? Ormmatuppfödare har ju ständigt kullar och därmed digivande honor tänkte jag. Jag tror du får större napp på reptilforum med andra ord.

klick
1

Tack Alex!

Zakaraa
2

Vet inte hur det ser ut på grossistfronten i Göteborgsområdet men Grossister har ju garanterat minst en hona med kull så i värsta fall kan man få låna/köpa därifrån

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Egycsaj15
1

Ko,lla på uppfödar listan från gbg så kanske nån har en o låna ut

klick
1

Jag har ännu inte fått tag på någon men bebisarna hänger med och jag matar dom varje timma. Jag ska fortsätta ringa runt imorgon

klick
1

Har någon tips på grossist eller ormmatsuppfödare, alt ägare till djuraffär så säg gärna till

Egycsaj15
1

Ska alldeles strax kolla runt lite o försöka hjälpa dig med det:)

Egycsaj15
1

Jag kan nog skaffa fram en väldigt fort här men i göteborg e de svårare:/

klick
1

Vart bor du?

Egycsaj15
1

Skaraborg:/

Egycsaj15
1

Skrev pm till dig

Roonja
1
ajanki
1

Jag bor ju ca 8 mil från klick och jag försökte hjälpa henne att i går få tag på en amma. Tyvärr lyckades jag inte.

Jag har ju inte råttor utan möss, vad tror ni? Kan en musmamma ta sig an 3 råttbebisar?

Roonja
2

#17 Ja det tror jag väl, det blir ju mindre mjölk än vad råttbäbisarna behöver egentligen men det är ju bättre än inget och så kan man ju stödmata lite då och då. Fast jag har bara erfarenhet om olika hamsterarter som man gjort så med, det har fungerat, bara mamman har tagit in ungarna. :)

ajanki
1

Det jag funderar mest på är ju om musmamman är stor nog att ge råttbebisar mjölk…om dom tar till sig bebisarna kan man ju aldrig veta…men klarar dom att föda råttbebisar?

ajanki
1

#18 Hann inte se ditt inlägg innan jag skrev…

Zakaraa
4

Mus och råtta är ju två skilda arter så jag tvivlar på att musmjölk uppfyller de behov som en råtta behöver samt att det är oerhört dumt att blanda arterna. 
Så bästa är om man får tag på grossist eller ormmatsuppfödare.

ajanki
5

Har nu hört olika uppfattningar om det. Att en mus kan ta hand om en råttunge utan problem men inte fler.

Dock så har det löst sig med en råttamma:)

Zakaraa
0

#22 Ta hand om, ja. Det går säkert om modern har bra mentalitet (och inte har sina vilda egenskaper kvar, dvs råttor dödar möss naturligt) Men att ge Di är en annan sak :)

Skönt att en amma har hittats! Nu hoppas vi på att alla bebisar klarar sig :)

ajanki
2

Jag menade ge di och den musmamman som gjorde det klarade av att ge di till en råttunge.

Zakaraa
0

#24 Frågan är om den råttungen verkligen fick all näring den behövde?
Jag har läst om en råtta som tog hand om (inte gav di) en musbebis men inte tvärs om, vart kan jag läsa om det du syftar på? Skulle vara intressant att läsa.

ajanki
2

#25 Det går inte att läsa om det nånstans men du kan kontakta Vattnadal om du vill, det var hon som berättade om det.

Zakaraa
0

#26 Är det nån på iFokus som heter Vattnadal eller nån uppfödning IRL?

ajanki
2

#27 Hon heter Vattnadal på iFokus och hennes musuppfödning heter Vattnadal. Hon heter Elin Mattsson.

Lancia
4

Som akutamma kan man absolut använda en digivande mus.

Zakaraa
0

#29 Intressant att det fungerar :)