Söker hem för två råttor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Min före detta flickvän köpte två råttor, Rosali och Currcurr, via blocket för drygt 1½ år sedan, när hon köpte dem var de nyfödda. För ca. en månad sedan gjorde vi slut och hon flyttade utomlands och kunde inte ta med sig råttorna.
Jag känner att jag inte har tid att ta hand om råttorna och känner att de inte mår bra av det. Har frågat bland vänner om det finns någon som kan ta emot dem och vill ännu inte lägga upp en annons på blocket (av rädsla för oseriösa personer). Jag frågade min kusin som går på djurgymnasiet och han tipsade om SRS, skrev därför även ett mail till dem men har inte fått svar.
Jag är nästan helt säker på att råttorna inte är registrerade (hon fick inga papper eller liknande) och skriver för att höra om någon i Stockholmsområdet är villig att ta hand om dem eller kan ge mig råd hur jag bör gå till väga? Vill verkligen göra det som är bäst för Rosali och Currcurr.
Det ingår även en rätt stor bur (når mig upp till bröstet), en matskål, vattenbehållare samt en bal med spån.
Här följer lite standard information:
Namn: Currcurr och Rosali
Födelsedatum: Juli 2012
Färg, teckning, hårlag: Som ni kanske förstår så har jag inte allt för bra koll på dessa saker. Bifogar bilder och hoppas att det hjälper.
Kullstorlek: Vet ej, har för mig att de var någonstans mellan 10 och 20 st när vi hämtade upp dem.
Fadern / Modern: Okända
Pris och reg: Rätt person behöver inte betala någonting. De är antagligen ej registrerade, fick som sagt inga papper när de köptes.
Mvh
Patrick O'Regan
p.oregan.87@gmail.com
Hej! Jag är intresserad :) Skickade ett mail till dig med lite info om mig! mvh, Moa.
Tänkte bara uppdatera att de kommer överlämnas till moatron idag och att tråden därför är "stängd". :)
Låser tråden på TS begäran.