Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 651 ggr
Ninja
0

Råtträff i Gävle

Nu på söndag (12/8) så kommer det vara en råtträff i Gävle. I den stora lekparken i Boulognern, kl 15.00. Alla är välkomna, med eller utan råttor.

Skrattande

Terato
0

Oj då! Jag bor i Gävle och kommer gärna!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ninja
0

Du är så välkommen!

Ninja
0

Ingen mer i Gävleområdet som vill träffas och klämma på råttor? (alla kommer visserligen inte ta med sig råttor, men ändå. Jag ska försöka få med mig några av mina grabbar, och en till vet jag som kommer ta med sig långsvansar. De andra är bara med och snackar råtta. :D)

Terato
0

Har inga råttor men är jättesugen på att klämma lite på några! :P

Är i råttskaffartankar nu igen så det skulle vara mysigt att träffa lite råttor först och prata med råttfolk när man går och funderar.

Har kikat lite förstrött på blocket efter gamla vitrinskåp man kan bygga om. :)

teratos.r8or.se

Ninja
0

Jag ska göra mitt bästa för att det ska finnas så många råttor som möjligt att klämma på. ;)
Roligt att du funderar, kanske blir du helt övertygad när du går hem sen på söndagen.. Skrattande

Terato
0

Var förresten in på Djurmagasinet i Gävle idag och råkade falla för en aldeles underbar hane, black eubk rex tror jag det var. Han var väldigt framåt och ville upp till mig och knastrade i min famn. De kommer tydligen från någon som fött upp hemma, vet ej om det var ifrån en tjuvparning eller hur det var. Det var ingen härifrån?

Är jättesugen på några av dem men vill nog vänta på råttor med lite mer bakgrund. Har lärt mig att man inte ska ha för bråttom.

teratos.r8or.se

Ninja
0

Åhh, jag förstår dig.. Har fallit för råttor därifrån jag med. Men jag har hört så mycket hemskt om det stället så jag kommer aldrig mer köpa djur därifrån.. (visserligen så köper jag inte djur från zoo mer öht, men ändå)
Men det låter betryggande iaf att de har hemuppfödda, förhoppningsvis något seriösare än deras egna grossist/zooavlade råttor..

Menmen, vill inte skriva om det här. Kan ju berätta på söndag vad det är vänner har varit med om.

Terato
0

Nej jag har också en liten princip att jag inte vill köpa djur från zoo av olika anledningar, etiska, praktiska och marknadsmässiga anledningar. Så det är himla dumt att be om att få hålla i en råtta. :P Nu är de här iof inte ifrån grossister den här gången så lite skillnad är det ju. Fast man stöder ju fortfarande zoodjurverksamheten.

Dessutom kan man ju få ett aggressivt djur med genetiska sjukdomar eller dåligt immunförsvar eller parasiter och sjukdomar från zoo/grossist mm.

Och jag vill stödja dem som bedriver seriös avel för att förbättra råttstammen.

Finns så många anlednignar att inte köpa djur från zoo.. Men de är som bortblåsta när man står med en liten ängel i famnen(eller liten och liten, han var ganska stor, haha).. Tycker jag var himla duktig som klarade av att gå därifrån. :P

teratos.r8or.se

Ninja
0

Gävleträffen blir eventuellt inställd pga det tråkiga vädret. Beor på de som har långt att åka.
Istället för att vara i Boulognern så kan man ju sitta på ett café och snacka råtta om träffen blir av i alla fall.

Uppdatering kommer när jag vet mer..

Terato
0

Okej, hoppas den inte blir inställd!

teratos.r8or.se

KickanW
0

Den är framflyttad. Antagligen till torsdag.

Terato
0

Okidok! Jag var där och hittade inga råttmänniskor. Men fick gulla med en kompis hanråtta idag istället.

I´ll be there!

teratos.r8or.se

Bullerbytjejen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hopp, som sagt blir nog på torsdag om vädret passar.

Tänkte bara kika in och säga hej, eftersom det är jag som dragit igång den här berg-å-dal banan Hemlis  Men när det än blir så e folk hjärtligt välkomna, med eller utan råttor.

Och hör med era råttkompisar också, the more the merrier.

Jag ska iaf ha med en liten råttflicka på ca 11 veckor, vit rexad.

Terato
0

Å vad trevligt!

teratos.r8or.se

Ninja
0

Får hålla tummarna för att vädret håller f*n på sig.. :)

Grodan
0

ni får väl ha träffen inomhus då…?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Såå.. Hur blir det med råtträffen? Blir den av? I så fall när?

teratos.r8or.se

KickanW
0

I det här regnet tror jag inte det blir något… Kanske till helgen?

bestial
0

Det riktigt öser ned här i Hofors, och jag gissar på att det är precis likadant i Gävle. :)

På söndag flyttar min flickvän upp till Gävle, ändå från Blekinge (långtlångt), så med andra ord kommer jag vara mycket mer i Gävle nu än tidigare. Dels p.g.a. det samt att jag skall börja på konstskolan där vilket betyder skola fem dagar i veckan. En råtträff vore kanske något att sysselsätta sig med på helgerna. :D

Jag upptänkte att min hane hade två mörka fläckar vid munnen idag, han är lite spattig just idag så det har varit svårt att kolla. Men han ramlade igår, vilket skulle kunna vara en orsak. Otroligt jobbigt om det skulle vara skabb eller någon annan hudsjukdom. >_<

Ninja
0

Nu pratas det om söndag kl 15.00 i stället.. :) men just nu har jag ingen transportbur, typiskt nog.. den är utlånad tills nästa vecka. Fundersam Fast om någon råtta ska följa med så kanske jag kan packa ner dom i bubblan.. :P

Terato
0

ja det är då typiskt att ni till slut ska ha råtträffen när jag åker på musutställning. men hoppas ni får det så trevligt!

teratos.r8or.se

Ninja
0

Det blev inget i söndags, men nu kommer det vara råttfolk i Boulognern på Fredag kl 15.00 oavsett vad som händer. Så man får väl hålla tummarna för att det är fint väder så att man slipper vara ute i kylan. :P
Jag själv satsar på att åka dit med en kompis, men än är jag inte helt 100 på vad som händer, får se senare i veckan.

Terato
0

YeS!

Jag som trodde jag skulle missa den iom musutställningen i söndags. va bra att ni inte hade träffen då!

teratos.r8or.se

KickanW
0

Haha, ja, vi velar hit och dit. Men nu är det bestämt. Jag sitter där oavsett vad de andra gör iaf!

Terato
0

Ja jag med!

teratos.r8or.se

Ninja
0

Råttpicknick i strålande solsken idag! Kan det bli bättre?! Skrattande

Terato
0

Å det var jättemysigt att kika på och klämma på råttor!

Synd bara att vi hade lite bråttom iväg eftersom vi skulle till stugan. Men vi hann iaf heja på er och ratsen!

teratos.r8or.se

KickanW
0

Ja, vi hade det jättemysigt tycker jag. Här kan du se lite bilder… Du hann iaf vara med på en :) http://www.pixbox.se/alb531018