Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 304 ggr
[mysanilsson]
3

min nya tjej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag hämtade vi en till liten tjej<3

nakenkatt
0

så söt liten flicka? va heter hon?

[mysanilsson]
0

tror det blir chila eller chiva och ja en liten tjej på ca. 8veckor

nakenkatt
0

Skulle så gärna vilja ha ett par egna små råttor, men när jag är kattuppfödare är det ju dumt att chansa.Skulle det hända något trots att man är försiktig vore det ju fruktansvärt tråkigt.

[mysanilsson]
0

ja precis och synd att du inte kan:(<3

Zolah
0

Naww :3

Nog tror jag det går bra, katterna får rätt snabbt respekt för råttorna har jag insett :)

kigon
0

#3 Jag har tre katter med mina råttor just nu, och två av dem skulle gladligen döda dem om de fick chansen 😃 Inga problem! Hade en kull hemlösa kattungar i samma rum som råttorna tills de var stora nog att gå runt i huset, och råttorna tyckte det var väldigt kul att leka med dem, så det går även (med uppsikt)!

En av katterna som gladligen skulle vilja döda dem sover även i samma rum, varken katten eller råttorna störs av varandra alls. Han fattade ganska snabbt att han inte kan ta dem när de är inne i buren, och om han försöker kommer en råtta att försöka dra honom in i buren eller bita tassen, så det är ingen chans att han håller på med det heller 😉

Kan vara lite bökigt i början då katterna måste vänjas vid att det är råttor i huset de inte får ta, men för mig tog det bara någon vecka innan katterna slutade hålla till vid buren 😍 Så länge du har en rymningssäker bur så borde det förhoppningsvis inte bli några problem 🙂

/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.