Mitt recept
Tråkiga ideér? Med vad ni ska ge era råttor för middag idag? Här har ni nu ett recept jag delar med mig av mitt recept på hemma gjort special mos 1 kokt potatis 1msk majs 1msk mjölk Kan lägga i leverpastej om man så vill😊 Ta fram en bunke och en stavmixer, koka först upp en lagom stor potatis lägg sedan i den kokta och fin fördelade potatisen i bunken tillsammans med 1 matsked majs mixa ihop allt med hjälp av mixen. Häll sedan i en skvätt mjölk ca 1msk och rör om allt ännu en gång.. Man kan om man vill lägga i en liten klick med leverpastej så får man lite mer smak på det hela. Sedan är det klart och dags för servering. 😊 *smaklig måltid alla rådisar* ❤
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Va gott det ser ut! Mums! :)
hell is empty. All the demons are here
Jag ger mina allt möjligt från pelletts till grönskaer o vissa frukt o o foderblandning de verkar va nöjda:)
Ser gott ut! :)
Dock hade det behövts lite mer grönt där i, det är mest bukfylla och gott :P
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#4 Grönt har man på sidan av i en annan skål :)
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3
Råttor är känsliga för laktos och får problem med magen :c
mums mums1 på torsdag fyller min syrra år och då ska min pälskling få oxfile ^^
laktos beror på vana, (nästan) alla djur blir laktos intoleranta efter att de slutat dia men om man fortsätter att ge dem mjölkprodukter så vänjer sig magen aldrig av med det, samma sak med människor, skulle däremot inte rekommendera att börja ge mjölkprodukter helt plötsligt för då kommer den lilla magen att krångla :(
Personligen så tycker jag (utöver det som redan sagts) att det är för mycket socker i ditt "recept".
Fast det beror ju på till hur många råttor det är till, och om man som ägare delar upp det.