Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 4020 ggr
Zakaraa
13

Zakaraa's Te-kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade inte planerat att ha en kulltråd men tycker det är roligt att kunna dela med mig glädjen för bebisarna till så många som möjligt :)

**INGET SÄLJSNACK I TRÅDEN TACK!
**Frågor som har med försäljning att göra tas via PM, antingen här på RiF eller via Zakaraa's Råttor på Facebook.

Här i tråden kommer ni kunna följa bebisarna :)
Senare ikväll kommer jag försöka filma bebisarna så håll utkik :)

Mamma: Saphira - Ag Eubk Du
Pappa: Filipe ZeSvahus - s/Rubl Db
Kulltema: Te
Kullen föddes: 31 Januari 2014
Antal ungar: 11 - (6 ♂ / 5 ♀)

Vill man ha mer info kan man få det via Hemsidan eller Facebook.
Tidigare tråd: Hur många bebisar Saphira?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
1

Sötisar 💋

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Zakaraa
0

Bebisarna längtar efter att få träffa Farmor Zickan ;) Bäst du bokar in en resa snart 😉

m0chicakez
0

naaaw. vad söta! *w*

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Wamrat
0

Snuttar 💋

Gosa dom från mig ❤️

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Zakaraa
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Highspeed video (tempot har höjts), de är ju ännu lite för unga för att vara roliga att se på film men det är  lite i alla fall ;)

darkness
0

Gaah klarar inte av att se bebisbilder :O men jag måste för de är såå söta :*

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

darkness
0

Vet inte om det är min telefon som är knäpp? Men jag kommer inte fram till din hemsida som du länkade :(

Zakaraa
0

#7 Nej jag ser att det är något strul där. Ska försöka fixa till det.
Men du kan klicka på "Zakaraa's Råttor" i min signatur så kommer du till hemsidan :) Den länken fungerar som den ska :)

Zakaraa
1

Nu är länken i #0 fixad då att man kommer till hemsidan (är direktlänkad till kullsidan) Jag som tydligen råkat schabbla till det med "http"-delen, hehe.
Tack Zickan för att du fixade till det!

darkness
1

Ja nu funkar det :D

orats
0

#5 Haha söt att ta glasögonen! Kanske ville hon boa med dem, råttmammor kan ju ta pennor och allt möjligt att boa med ;)

Zakaraa
4

#11 Ja hon var lite väl "plockig" när vi filmade. Bet hål i min tröja, en kudde samt påslakan…. Men hon är älskad ändå ;) Vid ett tillfälle som inte syns på filmen så försökte hon även sno kameran så den vickade xD

Zakaraa
5

Ännu en liten filmsnutt, filmad med mobilen denna gång in i bebisboet :) På Alla hjärtans dag blir bebisarna hela Två veckor gamla! :D

Dramatik
1

#13 Men alltså de är ju helt ljuvliga! Jag skulle bara vilja sticka ner hela ansiktet och bara gosa loss med dem. Åh <3

Zakaraa
3

"Hej världen" - först med att öppna ögonen (läs Ögat) var denna lilla svarta pojken :) Följd av en av agoutipojkarna. Ännu är dessa två de enda som börjat öppna sina ögon men de andra kommer nog följa efter snart!
Vi firar deras två veckors-dag idag och även den perfekta Ögonöppnande gåvan på alla Hjärtans Dag 😍

Tyvärr dålig mobilbild men vill inte plocka fram den stora läskiga kameran med läskig blixt såhär tidigt, har ju bara sett världen (halft, höhö) i några timmar 😊

Zakaraa
2

Nu ser jag att även andra svarta pöjken har börjat kisa lite! :)
Det är kanske 1mm max öppen bara men man ser att det är en minimal öppning vid ögonlocken ^^

zickan
0

Måste få mitt förbaskade schema snart så man kan pricka in en bra dag att våldgästa dig.

Zakaraa
0

#17 Du kan ju inte våldgästa när du är hitbjuden på obestämt datum ;D

zickan
0

#18 tiss, låter ju roligare ;-)

Zakaraa
1

Nu har samtlig bebisar öppnat ögonen, sist ut var, inte helt oväntat, Lilltösen som öppnade sina ögon för ungefär en timme sedan :)

Imorgon kommer jag försöka fota individuella bilder på dem men det är relativt svårt, de är enormt aktiva och vill inte vara still ens för några sekunder, haha.

Zakaraa
4

Nu finns det 30 nya bilderp å bebisarna - Individuella bilder!
Klicka dig in på Zakaraa's Råttor på Facebook för att se alla!
Här kommer två smakprov:

Zakaraa
4

Och andra smakprovet:

Zakaraa
3

Ett lite längre klipp på bebisarna i buren :) ca 9 min men det är värt det då man följer bebisarnas första utforskningstur i buren :P
tycker jag dp, haha :)

fuzzie
1

Gah, cuteness overload! 😍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Zakaraa
4

Hungriga? Nä vadå? 😂
Kort mobilfilm efter att Saphira precis hoppat ner i bebisboet. Bebirar kom springande från alla håll och kanter för att komma fram :P

Zakaraa
2

Ännu ett lite längre klipp från bebisburen :)

fuzzie
0

Naw, sötaste när Saphira bar in all fleece och allt papper in i korgen/backen. 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Zakaraa
2

Hehe ja hon brukar göra det efter att jag varit där och rört om :) Allt papper som ligger utanför ska in i boet igen oavsett om det är hon själv, bebisarna eller jag som haft ut det :P

kolpa
0

#22 😍

Zakaraa
3

Bebisarna är nu 3 veckor (om ca 9 timmar 3 v och 1 dygn) och de firade sin 3 veckors dag med att lära sig klättra ur buren så nu blir det extra mycket jobb för mig att hålla koll på 11 små rackare när Saphira får sträcka på benen på sängen ;) *pust vad jobbigt allt blev*

Jag vet inte om jag ska vara glad över att mina små är på väg att bli stora eller om jag ska känna mig lite ledsen, snart är det dags för dem att flytta hemifrån! 😭

Fjordell
1

#30 Bästa och jobbigaste känslan! Jag lider/känner glädje med dig.😃

Zakaraa
2

#31 Jag tror nästan jag behåller dem alla! Hur ska jag kunna skiljas från Saphiras underbaringar? Det går inte!

Det är tur att jag känner mig så bekväm med de ev. blivande hemmen annars hade det varit omöjligt för mig att lämna ifrån mig någon! Usch inte tänka så långt i framtiden! Det är fortfarande miinst 2 veckor kvar! ❤️

Fjordell
2

#32 Men precis, det är den största trösten, när man verkligen vet att de kommer att få det urbra i sina nya hem! Och ska du behålla någon så blir det ännu roligare att få följa den enskilda individen på närmare håll efter att syskonen flyttat. Då får man ju verkligen hur mycket tid som helst att lära känna henne/honom.

Det är nog bland det finaste med att föda upp. Ungarna man behåller får man ju bokstavligen följa i hela deras liv. Och se hur de underbara föräldrarna lever vidare i dem. Det är fantastiskt.

Zakaraa
3

Nya bilder uppe på snuttarna nu!
Både på hemsidan och Facebook! :) Vill du följa bilderna utan att behöva kolla här på RiF så uppdateras Facebook först av allt därefter hemsidan så för snabbast uppdatering är det Facebook ni ska Gilla!

Här är minstingen, hona 3. Hon är inte så liten längre, ligger 2 gram efter alla andra så hon har kommit ikapp bra :)

fuzzie
0

#34 Nää jag dör! Gaah, vad gullig hon är då! 😍

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Zakaraa
1

Sitter och klurar på namn och hittills saknar 3 bebisar namn, 1 hona och 2 pojkar och det är ju så svårt! Jag älskar verkligen udda namn men vissa namn är lite knepiga att uttala så även om många döper om sina bebisar väl i nya hemmet så vill jag ändå ha namn som är fina på stamtavlan. Svårt det här med namn ;)

Zakaraa
0

Imorgon kommer den första köparen för att titta på sina blivande pojkar. Hon reser ända från Skåne så det blir en lång och dryg tripp (om man inte älskar tåg så klart ;P) 
Får se om jag kan få några bilder med (och får tillstånd att fota) pojkarna och dess nya familj :)

Det värker i hjärtat att behöva skiljas från mina pojkar! :(

Zakaraa
3

Idag flyttade de första två bebisarna till sitt nya hem. Zakaraa's Darjeeling (Darling) och Zakaraa's  Yin Zhen (Yoshi) har flyttat till Namida här på RiF :)
Imorgon kommer en till person för att titta på honorna.

RaGooN
0

Åh men Gud vad fina de var! vilka sötnosar :)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Zakaraa
1

#39 Tack du och jag kan inte göra annat än att hålla med! :) Om jag får säga det själv utan att verka för självupptage, det är en väldigt fin kull jag fått, haha :) 😎

Idag flyttade Nepali och Yunnan, de kommer få andra namn i nya hemmet men vad det blir vet jag inte ännu :) Det får nya ägare, Fizzy här på RiF svara på ;)

Jag är inte helt hundra på om det är Yunnan eller Masala på bilden (den svarta) men för temats skull kan vi säga att det är Yunnan 😇 De två är ju så lika förutom att Masala har en minimal magfläck ;P Här är de två tjejerna som flyttade idag :)

Zakaraa's Nepali, rblp sm och Zakaraa's Yunnan, s/ba

fuzzie
1

#40 Men Zakaraa, you spelled my username wrong, fuzzie ska det ju vara hehe 😉 

Jag har tänkt ut ett varsitt namn som dom nog kommer att få, men jag ska känna efter tills imorn om det känns som det passar. Det kommer även upp bilder på dom då eftersom jag inte har velat störa dom allt för mycket ikväll. 😃 

Men dom har hittills varit fruktansvärt mysiga och fina och jag är så himla glad att dom äntligen är här hemma hos mig! 😍 

Så tack än en gång Zakaraa!

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Zakaraa
0

#41 Men va udda jag vet ju att det är Fuzzie! Jag har ju en liten privat koppling för att minnas namnet dessutom (jag som vanligtvis är jättedålig med namn). Får skylla på Hjärnsläpp pga stress, haha! :D

Tack själv och sorry att ni fick vänta så länge på oss vid utställningen 😟 Du får pussa extra mycket på dem från mig! :)

fuzzie
0

#42 Hehe, men så kan det vara ibland, man kan ju inte ha koll på allt här i världen 😉 Skyll på hjärnsläppet, det låter bra! 😃 

Hehe, men det var ingen fara. Vi fick ju sitta i en skön uppvärmd bil (tack vare solen) och chillade samt åt godis så det var ju bara trevligt att vänta en stund. Jaa, jag ska göra det, har redan hunnit få pussa på dom jätte mycket! 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning