Råttor iFokus

Råttor

Etiketttransporthjälp
Läst 1293 ggr
RaGooN
1

Hjælp, ensam råtta

Jag såg en annons på en søt liten råttunge, tog kontakt med hon som hade honom och fick reda på att han bodde ensam. Så givetvis kænde jag att han kunde få bo med min hanflock, vi skulle møtas men hon hørde inte av sig och jag trodde han blivit såld. Sen hør hon av sig och frågar om jag ska ha honom, blev lite frustrerad nær jag faktiskt har væntat på att kunna møtas upp. Hon berættade att han varit ensam i ca 6 månader och hade børjat plocka pæls av sig sjælv, jag brættade att hon måste skaffa en kompis till honom eller møta mig någonstans men sjælvklart gick inget av det.. Sen berættade hon att det var en familj som vill ha honom som har en ENSAM hona, som han skulle bo med och de skulle ta kullar mellan dem. Trots att jag sa att de inte ska gøra det och att han mår psykiskt dåligt och att de inte kan ha en hona och hane boende tillsammans så kom ægaren med en bortførklaring, hon sa att det var ett galler i mitten av buren som avskiljare, jag berættade att de kan para sig genom galler och då var det pløtsligt två olika burar. Jag sa återigen att de måste skaffa sællskap till både honan och hanen, och att det inte bara ær att ta en kull. Men sjælvklart kom bara fler bortførklarningar. 
Och som toppen øver i, hon kommer avliva honom om inte familjen eller jag kan hæmta honom snart.

Vad ska jag gøra? Jag har ingen bil och hon bor i Helsingborg och jag i Skene, 20min utanfør Gøteborg. Finns det någon som kan hjælpa mig eller ta råttan? Blir galen på detta.

Mvh Erica
(Visste inte var jag skulle lægga in detta)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

pellepojken
2

En tråkig historia. Stackars liten. 6 månader gammal o barberar sig, han är en olycklig liten kille. Jag kan erbjuda honom ett hem här hos mina killar om det bara går att ordna med en transport till Stockholm.

pellepojken
4

Om du köper råttan så lovar jag att stå för kostnaden för honom. Jag kan även till viss del hjälpa till med bensin kostnader om det skulle bli aktuellt. Han behöver komma därifrån fortast möjligt anser jag. Han är ju ung o har livet framför sig.

RaGooN
2

Jag håller med dig, blir så ledsen då det ær en mycket ung råtta. Som du skrev har han hela livet framfør sig och førtjænar inte att varken vara sjælv eller att leva som en avelsmaskin..
Blir så himla ledsen och kænner mig ansvarig, vill verkligen få hem honom så han kan få ett bra hem.
Han kostar ingenting, først ville hon ha pengar men nær jag fick reda på att stackaren barberar sig så sa jag att jag førsøker hæmta honom men betalar inget med tanke på att hon hotar med avlivning, då ska hon fan inte tjæna något på att jag ræddar honom. Hon ær ok med att jag tar honom gratis, hade givetvis betalat annars men ni førstår nog.
Tack så mycket Pellepojken. Kan hålla er uppdaterade, førsøker aktivt hitta en løsning så han varken dør, behøver leva ensam eller hamna hos den dær familjen. Han føtjænar ett bra liv!

JoySurrender
4

Jag åker tåg från Hässleholm till Göteborg på söndag 2/3, passerar Helsingborg. Om hon kan ta sig till tåget i Helsingborg och lämna honom till mig så kan jag ta med honom till Göteborg.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

pellepojken
1

# 3 Ja gör vad du kan för att få honom därifrån. Skulle hon tveka så erbjud henne pengar,det kan hjälpa. Kan du bara lägga ut så skickar jag dom till dig. Finns det någon möjlighet att få henne till att lämna råttispojken på Helsingborgs station. Tänker då på vad JoySurrender skriver här ovan.

rosablomma
1

Jag har varit i kontakt med ägaren ifråga innan och då har hon inte varit villig att möta mig vid knutpunkten! Fast hon bara bor typ 20 min ifrån!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JoySurrender
1

Ok, men fråga henne igen. Jag ska byta tåg där, så jag kan inte ta mig ut på stan också.

If you fight love, you're always a loser

Glamråttan

pellepojken
0

# 6  Det låter ju inte något vidare förhoppningsfullt.

Hon verkar ointresserad.  Tyvärr

rosablomma
1

#10 njä får inga bra vibbar :S det konstiga är att hon säljer buren som råttan bor i en annan annons!? Och dessutom är buren en kaninbur:S jag ska göra så gott jag kan för att få bort råttan därifrån!!!

mikeiko
1

Hoppas verkligen det här går att lösa, det skär i hjärtat när man läser om hur han mår :(

RaGooN
4

Jag kommer få hem råttan, men behøver transport då hon vægrar ta sig någonstans så blir det svårt. Ær i Norge tills Måndag eftermiddag/Kvæll, så Søndag blir svårt. Tyværr vill hon ju inte heller åka någonstans, men har eventuellt transport nu! Jag ska gøra allt jag kan før att få hem honom!

pellepojken
1

# 13  Toppen !  Vad skönt att höra.  Men det är klart,man ska ju inte ropa hej för tidigt.

Men jag förstår att du gör vad du kan.  Håller tummarna för att det går bra. Du är en ängel.

pellepojken
1

Hej RaGoon !   Har du hört något mer om den lilla råttispojken ?

Jag tänker på den lille stackaren o hur han har det.

RaGooN
2

Tack pellepojken!
Han har fått ett hem nu, dock inte hos mig och mer vet jag tyvärr inte. Men tack allihopa för hjälpen :)