Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 602 ggr
Rodentfreak
0

honnor och hannar i samma rum?

Tjena har en fin stabil flock med hannar i mitt rum, Nu är grjejen att jag funderar på att starta en hon flock i en annan bur, men i samma rum. Har ni eller har ni haft råttor av olika kön i samma rum? kan de bli bråk mellan gossarna om de känner lukten av honnor? eller om de skulle se honorna i burren när de är ute och springer i rummet. tacksam för svar.

Fridborg
1

Det kan man absolut ha och har du stabila hanar ser jag inget problem alls i det. Se till bara att du har bra burar så det inte finns en chans att de rymmer och det blir tjuvparningar ;)

Rodentfreak
0

tack för svar då vett jag:D

R8bus
3

Många har hanar och honor i samma rum, men jag föredrar att inte ha det. Tycker råttorna blir mer upphetsade, hormonstyrda och de kommer göra allt som står i deras makt för att träffa varandra. Har du råttorna lösa i ditt rum (ett kön i taget) så kommer det bli väldigt svårt att hålla dem borta från den andra buren. Det är min erfarenhet. Har bara ett kön nu för det blir så mycket enklare.

Rodentfreak
0

Um hade en kännsla av att det kunnde bli så..
tack för svar, bros att tänka på:)

Fridborg
1

Kan ju bara berätta om min egen erfarenher som bor i en liten etta (dvs, fanns inga separata rum att ha dem i). 

Hade honor och hanar i samma bur (Furet tower) och jag upplevde aldrig att de försökte söka upp varann eller brydde sig värst om att det luktade hona/hane för den delen. När jag tog ut dem fick de bara vara på platser jag bestämt och hade koll på dem. Ingen visade tecken på att de ville gå och undersöka buren.

Men vem vet, jag kanske hade tur?