Från vattenskål till vattenflaska?
Hej!
Krävs det någon extra träning för råttorna då man byter från vattenskål till vattenflaka? Själv böt jag ganska nyligen, och jag har sett råttorna gå och dricka vatten några gånger från flaskan, men tycker att vattnet minskar så lite ? Skall jag lägga in en skål också?
ÅÅh, Är rädd att de inte förstår dricka och inte får i sig vatten 😭
Då de är på golvet ha ja alltid ett vattenbad där de får simma/fånga olika grönsaksbitar jag lägger och flyta omkring.. de kan ju va de dricker mycket vatten i vattenbadet?
Tacksam för svar :)
tänk nu att vatten i en skål förångas fortare då det inte är i en flaska ^^ så jag tror dina råttor dricker ;)
Sålänge du sett att alla har hittat flaskan så är det nog inga problem! och jag är helt säker på att de dricker från vattenbadet, det gör våra alltid om vi ställer in ett. :)
Borde inte vara några problem. Mina hittade flaskan och förstod direkt att "Ooh, där fanns det vattten O.O" , klart :)
Du kan alltid visa dem med fingret annars, alternativt trycka lite på flaskan/skaka så att lite vatten droppar ut. Då kan de lukta sig till det och hittar flaskan :)
Haha, mina fattar inte ens hur de ska dricka ur skålar. De trycker bara ner nosen, nyser och tittar på mig som att JAG är den dumma i situationen 😛