Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 337 ggr
pzyhr
0

Framtida avelshanar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två hanar, som jag i framtiden eventuellt tänker avla på när de fyller två år (om de är friska då). Jag skulle vilja höra lite vad ni tycker om dem utseéndemässigt. Var beredd på bildbombning! Oskyldig

Första bilden är på min black roan - hane…

pzyhr
0

Han i gen…

pzyhr
0

En bild på min ag st - hane…

pzyhr
0

En till bild på honom…

pzyhr
0

Ännu en bild på honom…

pzyhr
0

En till på samma…

pzyhr
0

Ännu en till på samma hane…

pzyhr
0

En till, he he…

pzyhr
0

En bild på första black roan - hanen igen…

pzyhr
0

På honom igen…

pzyhr
0

Sista bilden! På honom igen…

pzyhr
0

Förlåt för bildbombning Generad

Nå, nu får ni säga vad nu tycker om dem rent utseéndemässigt. Skrattande

Ladyinred
0

Tycker de ser små ut, hur gamla e de? Själv vill jag ha tunga, stora grabbar…

Daydreams
0

Roans blir väl ofta inte äldre än 1,5 år?

pzyhr
0

Tack för kommentarerna!

ba ro - hanen = 6 månader, väger 450 g

ag st - hanen = 1 år, väger 600 g

Nja, direkt små är de väl inte…Bilderna kanske luras?

Jaha, 1, 5 år säger du Förvånad Om de blir 2 år, så har jag med andra ord en extra stor anledning att avla på dem.
De har ju ingen dokumenterad bakgrund tyvärr. Vet lite allmänt om deras bakgrund men inte mycket. Därav väntar jag helst till dess att dom fyller 2 år om de är friska då (och om de nu lever).

Daydreams
0

Eftersom roan är så problemfylld som den är vore det väldigt dumt att avla på roan som inte ens har känd stamtavla. Risken är stor att det inte blir friska ungar eller att dom får problem senare.

Nidnal
0

Jag tycker det är en bra idé att avla på dem om de fortfarande håller måttet vid 2 års ålder :) Ba ro hanen är lite liten dock, hanar ska helst väga minst 500g vid parning. Men han kanske växer till sig.

#15 Det finns ju inte så väldigt många roans med känd stamtavla tyvärr… Om de här hanarna blir 2 år gamla har de ju visat att de är friska och trevliga råttor, och borde kunna ge bra ungar. Särskilt om man parar med en hona som har känd bakgrund. Men sen är det ju klart att man vet aldrig hur kullsyskon osv till hanarna utvecklar sig.

Det är alltid en risk att para på en råtta med okänd bakgrund men jag tycker man minimerar risken rejält genom att vänta tills han blir såpass gammal…

Mi-ck-an
0

#15 Jag har en roan. Hon är 3 år! Hon är frisk oxå..

Story
0

Tycker att din black roan hane (spec. på första bilden) var hemskt fin. Blir han över två år och får bli pappa anmäler jag mig som frivillig att kidnappa ungarna <:

#15  kan du inte berätta (skriv gärna ett pm om ämnet inte hör hemma i tråden) om varför roan är så problemfyllda? Är nyfiken (:

pzyhr
0

#15 Om jag parar min ba ro, så blir det förmodligen med en hona med känd stamtavla. Då tycker jag inte att det är fel att ta en kull. Jag är medveten om riskerna.

#16 Han växer hela tiden och jag tror nog att han blir större om något år Skrattande 

#18 Vad roligt! Jag får väl meddela senare om hur läget ser ut Flört

Min ba ro är väldigt nyfiken, aktiv, positiv, social och älskar att bli kliad. Min ag st är däremot mer lugn av sig, en väldigt cool råtta som inte jäktar i onödan, he he. De har väldigt härliga personligheter.