Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 982 ggr
Ellenfyrkant
0

Väldigt få uppfödare?

Kikar på Råttsällskapets Uppfödarlista, det ser ut att bara finnas 7 st registrerade uppfödare i hela landet! Är det så illa? Finns det fler ställen att hitta bra, sunt avlade råttor?

Mvh Ellenfyrkant

Zakaraa
3

Svenska Råttsällskapet är otroligt inaktiv, nästan döende skulle jag vilja påstå så det är långt ifrån alla uppfödare som finns med där. Jag själv och en del andra RiF:are är uppfödare och är inte med i SRS.

Du kan hitta en Uppfödarlista här på RiF där uppfödare som vill kan skriva upp sig, denna hittar du under Länkar ovan i menyn.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Zolah
1

srs sida är rätt dåligt uppdatera, det finns fler uppfödare ( många oreggade )

du kan ju kolla på sidan här och sedan fråga runt :)

Ellenfyrkant
0

Tack!! Har hittat till listan! Hur kommer det sig att man väljer att inte registrera ungarna, då blir de väl utan stamtavla?

Mvh Ellenfyrkant

Zakaraa
2

#3 Nej man kan ha stamtavla utan problem utan att vara med i en klubb.
Mina bebisar säljs med Stamtavla som jag sätter ihop själv.

Jag anser att man inte får något i utbyte av att vara med i SRS så därför är jag inte medlem. Det ger ingenting att vara med där eftersom klubben är döende i stort sett.

Engdahl
1

Jag tycker ni kan uppdatera uppfödarlistan då jag sett att några av dom inte föder upp längre :)

Zakaraa
0

#5 Menar du här på RiF? Vilka föder inte upp? Listan uppdateras regelbundet, datum för senast uppdatering står högst upp i artikeln

(EDIT: Ser nu att det står  11/28-13 så är nått fel i datumet där eftersom det inte Finns 28 månader.. :P Men det uppdaterades för inte så länge sedan)

Fjordell
0

Bra att den här tråden kom upp, kom just på att jag har lite att uppdatera om min uppfödning där på uppfödarlistan.🙂 Jag PMar dig Zakaraa!

Edit: Oj vänta nu, du är inte mod? Har fått för mig att du var det.😃

Zakaraa
0

#7 Hehe nä jag är inte Medis så tyvärr kan jag inte hjälpa dig ;P
Du kanske trodde det eftersom jag är tävlingansvarig :)

Fjordell
1

#8 Ja, jag är visst lite vilsen😃 Beror nog också på att du är väldigt aktivt och ofta svarar på frågor, hänvisar och hjälper folk :)

Zakaraa
1

#9 Hehe :) Du är inte den första kan jag säga, fick ett PM för ett tag sedan av en medlem som också misstog mig för en medis :P
Jag är nog lite Överdrivet aktiv xD Men blir så när man har sömnproblem :P Sitter här inne runt 18 timmar om dygnet 🤪

Sorry för OT :)

Grodan
1

Samtliga uppfödare på SRS lista är fortfarande uppfödare (ev har en slutat, ej säker). Uppfödarregistratorn uppdaterade listan förra året. Detta år har inte börjat så bra, men vi jobbar på saken. Vi är några få som är medlemmar och aktiva och som vill ha kvar SRS - Sveriges äldsta råttklubb (tänkte skriva enda men är inte säker på det).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zolah
1

jag är medlem men känner att jag inte vet hur jag ska kunna vara aktiv, ser som inget 'hål'-

Grodan
0

#12 Här får man på nosen om man är ot i en tråd, så vi får knuffa upp någon av SRS-trådarna (en med så lite hat som möjligt tack) ❤️

zickan
6

#13 eller så pratar de aktiva i srs ihop sig. Skriver en lista på vad de behöver hjälp med och var man vänder sig. Sedan skriver ni inlägg på rif så kommer ni nog få en del bra respons :-)
Många som velat hjälpa till i srs. Men när de försökt har de bara blivit nekade eller bara blivit runtskeppade till andra i styrelsen. 
Vet att det inte är många från srs här. Men här sitter en del folk som kan hjälpa till.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ida85
0

Jag kan verkligen ha fel men har också fått intrycket att vissa uppfödare på listan inte är aktiva längre alternativt gör uppehåll. Tänker t ex på Fridborg och Itchy?

Zolah
0

Dom som inte hört av sig har inte heller uppdaterats, så det är inte så konstigt om några inaktiva finns.

Grodan
3

Apropå råttor-ifokus uppfödarlista… jag har sett att medisar tipsar folk om olika uppfödare. Jag kan tycka att det är ok, men när t ex annan finns närmare varför tipsas inte om denna? Varför bara speciella "favoriter"(?)?

Zolah
2

Du tror inte det är pga det är dom man har kommit i kontakt med personligen? jag kan tex inte tipsa om så många då jag inte haft kontakt med mer än kanske.. 3?

Zakaraa
5

#17 Det är väl inte bara Medarbetare som rekommenderar vissa uppfödare? Frågar TS om en speciell ort eller liknande så skriver man de man Vet finns, sedan om det kanske inte är den närmaste kan ju inte de veta.

Personligen tipsar jag alltid om listan när jag inte vet om det finns någon där. Vet jag att det finns någon jag tycker är bra så rekommenderar jag den osv. Så jag tycker inte man ska göra skillnad på vanlig medlem och Medarbetare där. Man skriver ju i form av medlem i det fallet, inte som Medarbetare.