Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1279 ggr
Vixifyx
0

Inredning från Ikea och andra tips!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla på RIF! 
Idag har jag dragit iväg sambon till ikea för att köpa nya inredningsprylar till den nya råttburen som är på kommande. (Borde vara här om 3 dagar)

Sanningen är dock att jag inte tänkte så mycket då jag shoppade , tog bara det jag tänkte skulle passa till nått, som glasburken går att kantra så det blir ett bra sov-bo, och plastlådan blir ny toalett.

Som sagt det var ganska så impulsivt, så nu vet jag inte annat än att jag skall klä in hyllorna endera med filt eller lägga morris mattorna där. (vad rekomenderar ni?)

En annan grej jag ville fråga om i detta inlägg är gärna tips på andra saker, som hur fäster jag tyget på bästa sätt? Är tex. bordduks-klämmor som man använder ute på sommaren det bästa alternativet? och hur hänger jag saker bäst i taket på buren? Lönar det sig att hänga det i taket eller kan jag lägga omkrig väggarna också?

Saker som detta och så förståss alla andra smarta tips som man kan komma på är välkomna här under!  
sååå det är bara att tipsa på så mycke ni bara orkar!

Kram - Victoria

carrcorr
0

Buntband är en råttägares bästa vän när det kommer till att sätta fast/hänga upp saker :) Finns billigt på typ clas ohlsons!

Vixifyx
0

#1 jo de förståss då det gäller saker att hänga uppe i taket eller i gallret och sådär men om jag vill tex, klä om lixom täcka in hylorna i buren med tyg, är det då smartast att få det att hålla på plats med tex då dukklämmor? eller ? finns de någon som täcker in sina hyllor med tyg här?

Bananbullar
0

Jag lägger bara formklippta borrismattor på mina hyll plan. Ibland drar råttorna iväg med någon och man får lägga tillbaka det. Men de är överraskande duktiga att låta de ligga kvar på stället :)

Vixifyx
0

Putt…

Mellmell
0

http://www.kontorsproffset.se/kontorsmaterial/pappersklamma-staples-foldback-50mm-12.html Såna såg jag stt en tjej på youtube använde, funderar på att beställa såna själv :)

Vixifyx
0

#5 oh jag har också sett dem förstod inte riktigt vad det var dock just då. Dom fungerar säkert. Vad har du i buren nu om du inte nvänder klämmor? :)

MatildaSjöberg
0

Hahaha buntbanden hos mig gnager de små monstrerna av på 5 min… Får knyta tyg igenom gallret och tunneln får hänga halvt stöd på hyllan ∆∆,