Biten i örat (bråk!!)
För några dagar sedan fick jag ta över min kompis råttor i rent akut läge. Jag har sedan tidigare tre råtthanar så jag satte in dom och tjejerna i samma rum fast olika burar såklart. Hanarna reagerade såklart och "bråkade" bara lite mer än dom brukar. Men mellan 23.00 igår kväll och 11.00 imorse så har min yngsta hane ett ganska rejält Jack (bitmärke) i örat. Han verkar inte ha så värst ont och beter sig normalt. Dom har aldrig bråkat så allvarligt förut så jag antar att det beror på tjejerna(?) Just nu ställde jag tjejerna utanför rummet och hoppas på att det inte blir mer bråk. Men omständigheterna är sådana att tjejerna måste vara inne på mitt rum då de finns folk med allergi eller som är rädda. Så hur ska jag på bästa sätt få dom att kunna vara i samma rum utan att hanarna bråkar? Och hur ska jag ta hand om unga hanens sår,badda med vatten? eller låta det vara?? (Var svårt att få en bild så ser ut som att jag stryper honom men det gör jag inte hehe)

Vilken ålder är hanarna? Ang örat så lite tvål och vatten. Kommer läka fint men han kommer alltid ha ett kluvet öra.