Ögonsjukdom? Kladdigt öga
Min ena råtthane har lite problem med sina ögon. Det är "blodigt" och kletigt, särskilt ena ögat. Uppfattar det inte som att det är bara vanliga röda tårvätskan. Det kommer och går från dag till dag. Tror inte han besväras av det och i övrigt är han samma gamla underbara råttpojk. Det SER inte trevligt ut dock. Vanliga ögonsjukdomar? Tips på naturmedicin? Behöver han veterinärvård? Bifogar bild men där tycker iaf jag det ser ut som vanlig torkad tårvätska. Nu är det med klibbigt och ser inte kul ut :(
Det är Porfyrin, inte blod så där kan du vara lugn :)
Har du läst artikeln som finns?
http://rattor.ifokus.se/articles/4fdd553788f4727fc2002a9d-blod-runt-nos-ocheller-ogon?articles-1
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jo, jag vet vad det är men det ser inte ut som det. På bilden gör det ju det men det ser nästan varigt ut i verkligheten /:
Jag tycker det ser ut som ett rinnigt öga men är du orolig tycker jag att du kan söka veterinärvård.
Men om jag ska säga vad jag tror så det set helt enkelt ut som en råtta som antingen är förkyld eller blivit utsatt för drag så ögat rinner. Brukar se ut så när råttorna inte tvättar rent runt ögat ofta när de är sjuka.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning