Råttor iFokus

Råttor

Etikett: bilder-videor
Läst 1348 ggr
Vixifyx
2

Bildtråd för alla! - Hur ser dina råttor ut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan Hoppsan tycker en bildtråd inte ploppat upp i stapeln på länge, så jag tänkte ja, vi alla som gillar att se på bilder på dessa små gosisar så kan väl också nu ladda upp bilder på sina egna här så att alla får se :)

Mina heter Elton (den svarta med vita tassar och ett litet prti vitt på magen) och Johnny (den vita med grå-brun skimrande nosparti och vid svansen lite upp på ryggen )

Tror Johnny kan räknas som en siames i färg.. ingen aning faktiskt. me ni som vet kan ju berätta !

Detta är mina första råttor som jag egentligen blev med efter att mitt x  skaffade dem som en "kul grej", och sedan gjore slut med mig och lämnade dem hos mig. Så de är djurbutiksköpta, MEN JAG UPPFOSTRADE DEM och umgicks med dem så mycket jag bara kunde och gjorde allt då han verkade tro det är som att ha en fågel i bur (åh idiot..) MEN till all lycka så är de friska och krya och hur gosiga som helst. (Små hatar lite mitt X fortfarande för han var så ansvarslös, men jag är glad att jag fick dem i syfte på att de är så härliga djur)

Hade ingen erfarenhet från början som sagt men hade alltid velat ha råttor, och är väldigt påläst nu i dagens läge 2 år senare :)

Vixifyx
1

Elton :)

Vixifyx
2

Johnny

Vixifyx
1

Johnny

Vixifyx
3

Haha  här skulle dem riktigt med våld sitta på samma axel och jag försökte att de skulle sitta på skillda då de är rätt stora båda 2 ! :))

skogsmurmeldjur
3

Nu har mina älsklingar tyvärr gått bort, men tänkte att de kanske kunde få vara med ändå.

Chai till höger och Lipton till vänster. Chai var rexad med lite vitt vid tassarna och under hakan. Lipton var helsvart

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

skogsmurmeldjur
2

Favoritbilden på Chai.

Vixifyx
0

#6 Oh så otroligt fina, du ska va glad du hade så fina råttor! :)

skogsmurmeldjur
0

#7 Det är jag verkligen! Världens finaste, saknar dem varje dag och kommer inte kunna ha några nya på ett tag. :// Är så avis på alla som får ha små råttkompisar hemma.

[Nelley]
0

#3 dedär liknar väl ändå en iller lite?:D kanske bara jag som har fått fnatt men det känns lite bara som färgen och formen på öronen är lite illeraktiga, hehe:) correct me if i'm wrong:)

[mitzylinnea]
0

Mina killar :) 

Slash är Black "hoodigated" , Dumbo

Dio är Black stripe roan 

Rex är Champange 

Max är Champange Hooded

Dexter är Blue Agouti 

Även Nikki är med på bilden men han är och skuttar på molnen.. R.I.P och han var en Agouti Husky Roan

Vixifyx
0

#9 Hmm haha , jag har nog aldrig tänkt på att han skulle likna en iller, och inte ser jag det nu heller haha :) men kanske , han är ju en tjockis nog, men tycker no han liknar riktigt på en råtta haha som han är! :D

Vixifyx
0

#10 Oh så fina , har alltid gillat som som är champange :) Fast jag inte själv har någon, vilka söta små liv, oh ma blir så rått-sjuk att ja nästan vill springa iväg och skaffa mig en till nu mesamma :D

Nolltvåfyratre
1

Min ena lillkille Ossy

Nolltvåfyratre
1

Ebbe, vår minsta gosgris

Nolltvåfyratre
0

Varför vänder bilderna på sig tro?

Vixifyx
0

#13 vad fin färg har är! såå mysig färg :) hade en liknande som din, men det visade sig vara en flicka jag (och mitt x) hade tagit hem trots att butiken sa det var en kille. Den var till och med i samma bur med resten av killarna . Så vi gick och bytte henne , vi hade henne bara en halv dag så, jag hade misstankar då hon kom redan… Konstigt att inte ens de i djuraffären kan se skillnad på könen, men jag kunde… 

Om mdu inte gjort det så läs min text där uppe för att kanske få en bättre helhetsbild på vad jag talar om här )

Vixifyx
0

#15 hmm de vet jag faktiskt inte , me man ser dem ju rätt tydligt iallafall :) men kanske det har med storleken att göra?

Nolltvåfyratre
0

#16 Ja visst är han fin.

Nolltvåfyratre
1

Här har vi gubben Harry och lilleb Ebbe vid deras första möte.

Nolltvåfyratre
1

Min älskade Frank. Gosigare kille får man leta efter :)

Lilithium
5

Här är alla mina små skitungar :3

Vixifyx
1

#21 de är allt fina skitungar du har! :) hur gamla är dom :)?

Lilithium
0

#22 Tack, de är riktigt underbara med :)
Den äldsta är lite över året och de andra är ungefär lika gamla 2-4 månader ungefär :)

Fjordell
3

3 av mina 6 honor. Min egenuppfödda Fjällspira tillsammans med hennes mormor Måne. Och så en liten marten vid namn Discordia som tittar fram i bakgrunden.

Vixifyx
2

Oooh vad fina #24 precis såna färger jag skulle vilja ha om jag bestämde mej för att skaffa fler ! Deras öron ser jätte stora ut dock, de är inte lite lite liiiite dumbon? eller kräver det att öronen är jätte runda då?

Fjordell
2

#25 Jag älskar också alla varianter av mink!🙂

Nix, båda är toppörade, men också dumbobärare, men det påverkar inte utseendet på något vis. De har helt enkelt stora och fina toppöron, för även de kan ju se väldigt olika ut på olika råttor. Både Måne och Fjällspira har faktiskt väldigt bra och fina öron, men så är de ju släkt också. Dumboöron sitter längre ned på sidorna och ska vara rundare, ja :)

Kan bjuda på en bild på en av mina hanar också. Vincent, 2 år, är Fjällspiras morfar, och han är dumbo :)

[mitzylinnea]
0

#12 Ja dom är verkligen söta! Själv gillar jag blåa råttor och siameser ;)

zickan
0

Skulle kunna ladda upp bilder hela dagen känns det som. Har rätt många just nu med ett par äldre ungar som kommit åter jag inte kan släppa igen ❤️ som flera äldre.

Detta är Van Helsing. Den mest avslappnade råttan här.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

Jack, Jotack

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.