Vill inte leka/träna. :(
Har haft mina grabbar sedan i julas, dom får varje morgon och kväll vara lösa i mitt vardagsrum och brukar söka kontakt. Men på senaste tiden har dom blivit mer skygga för mig, jag bor ensam så jag gör inte direkt mycket ljud.
Dessutom har jag försökt allt för att leka med dom, försökt få dom intresserade av alla möjliga sorters mat och godis, men inget fungerar. Jag försöker klickerträna men dom är inte intresserade. Inte heller är dom speciellt gosiga.. Jag har med dom i luvtröjan när jag diskar, gör frukost eller lagar mat, men det känns som att dom mest försöker komma ifrån mig..
Vad ska jag göra? Ja, dom är köpta på en djurbutik men jag vet inte vad jag gör för fel? Jag älskar dom så jag skulle aldrig ge bort dom, men eftersom jag ska ha dom i två år till så hade det såklart varit roligt med lite mer kontakt än nu.. Försökt sitta med dom inne i min lilla toalett också men det funkar inte.
När dom kommer så kryper dom gärna ner i luvan på mig, så när dom väl söker kontakt är dom jätte trevliga, lika dant i buren.. Alla tips mottages tacksamt, jag har läst igenom hela sidan och testat allt..
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Om du har haft dem sedan i julas har det inte gått sååå lång tid ännu. Det tar tid att bygga upp en relation med sitt djur och för mig tog det cirka fyra månader tills att dem lekte och levde rövare runt omkring mig, innan ville de helst gå in i sin bur igen.