Min rådis kille söker en flickvän!!!
Har nu bestämt mig för att försöka hitta en dam till Diesel. Då han är en stark individ tycker jag det hade varit bra & kul att avla en kull på honom. Så finns det något intresse så hör bara av er, han har tyvärr ingen stamtavla.
Namn: Brio (Diesel)
Uppfödare: Stockholmare från Rosank
Färg: Augoti hooded rex
Ögon: Svart
Ålder: 6-7 mån
Favoritställe: Matskålen
Favoritmat: Allt, majs är nog favoriten
Favoritsyssla: Äta….utforska å reta turbo
Personlighet: Jäkligt smart och otroligt matglad, alltid först vid luckan. En riktig funderar råtta.
Finns mer info på zoonen.

Eftersom din råtta inte har någon känd bakgrund så bör du vänta att avla på honom tills han är äldre. Vänta iaf ett år och se då om han är helt frisk och bra. Men även råtthanar med kända bakgrund bör inte paras så tidigt. Kanske kan du försöka få reda på lite om hans föräldrar eller ev. syskon?
Under tiden kan du ju prova att ställa ut honom och se vad andra tycker om honom. Hur mycket väger han?
Japp jag vet, men tänkte börja i tid då ja tänkte att det tar en stund å hitta rätt. det rek. vel att inte avla på under halvåret?!?!?
Ja e inte så inne på att åka runt med dom på utställningar, har roligt med mina bästa myskompisar hemma ist. men vem vet…
Hans bakgrund kan jag ta reda på om det finns intresse.
Han väger ca 460.

Man rekommenderar att hanar ska vara minst 1 år gamla och väga minst 500 gram.
Min ena dumbo hane är ca 6 månader vägde sist jag vägde han 515 gram. Skulle ändå ej anv han i avel före 1 års ålder. Hans bror vägde 450 gram.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#4 Nej givetvis så hänger det inte bara på vikten! Verkligen inte, hoppas inte det verkade så av det jag skrev.

Var ju bara bra frågor från din sida TacoBelle, frågor som gör att man får tänka till lite. Ibland känns det ju som att många koncentrerar sig på åldern vad det gäller hanar men tänker inte på vikten. =)
(jag gillar stoooora hanar) ^^,