Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 935 ggr
DoftandeJuveler
0

Goda "rått recept" ??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

någon som har några roliga recept på mat till råttorna? har två JÄTTE matglada råttor som äter hela tiden men ja har fått idé torka ^^

En fråga till.. Hur mkt Torrfoder ska två hanråttor få om dagen?

mina gossar äter hela tiden och ja vill ju inte ge dom för lite men om ja ger dom mkt så äter dom tills de är slut iaf.. så lite hjälp i matmåtten skulle inte vara fel =)

MentalDistress
0

Mina har massa Torrfoder så jag vet inte riktigt ang. det. Mina äter dock aldrig upp allt Torrfoder. De slänger mest i sig sin färskmat tycker jag :)

Ang. recept så är havregrynsgröt som man rör ner frysta bär/frukter i uppskattat av mina sötnosar. tar inte alls lång tid att göra heller!

Ibland ger jag dom även "fruktsallad" massa frukter och ibland lite räkor till det.

Egna recept vet jag inte annars utöver det.. de får ju oftast det jag äter så länge det inte är onyttigt eller för strakt för dem!

Ninja
0

I tråden Vad fick råttorna för mat idag? finns lite tips på vad man kan ge. :)

Mina hanar har fri tillgång på Torrfoder.

Annisen
0

Mina grabbar har fri tillgång på Torrfoder (som jag blandar själv).

När det gäller den vanliga maten får de antingen rester från oss, barn burkmat eller så mat som jag lagat änkom för dem och fryst in. Det finns egentligen inte mycket begränsningar när det gäller maten! Släng ihop något av det du har hemma, ge dina middagsrester eller köp burkmat till dem :)

camilla85
0

www.ratpower.se så finns det massor med recept som du kan prova. De finns under fakta om råttor fliken.

Lycka till med matlagningen och du kan väl berätta om vilka rätter som var extra uppskattade så kanske man kan prova själv någon gång. Om du väljer att laga någon av rätterna vill säga =).