(K) Hane/hanar sökes!
Söker efter sällskap till min hane som går ensam just nu då hans bror tyvärr dog igår.
Helst i Stockholmsområdet.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Testa maila badseeds http://badseeds-rattery.weebly.com/
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1 Ska ta och göra det, tack!
#2 hehe… verkar inte som hon hade nån då mailet kom vidabefogat till mig 😃
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#3 Oh.. Haha 😛
Kan ju passa på att fråga, hur länge kan de gå ensamma utan att ''ta skada''?
#4 Min dam gick ensam i några månader då hon inte fungerade med någon i flocken, men hon blev väldigt mager och allmänt deprimerad av det 😕 Så skulle inte rekommendera flera månader!
Nu är hon tillbaka med kompisar och är rund o go igen 😃
/ Kigon, medarbetare på djurpyssel ifokus.
#5 Va bra att hon mår bättre nu 🙂
Flera månader hoppas jag inte det tar innan jag hittar sällskap till honom, jag ser redan nu att han är lite deppig.
Kom att tänkta på en sak.
Deras mamma dog när de var 4 veckor. Hon som hade dem trodde mamman kvävts av något men visste inte riktigt.
Hanen som dog, jag trodde först det var rossel eller förkylning han råkat ut för. Han var pigg i onsdags men sen på kvällen såg jag att han mådde verkligen inte bra, det såg ut som om han hade fått lunginflammation eller liknande. Men det vart värre och han dog på torsdagsmorgonen.
Någon som kanske känner igen detta och har någon aning om vad de råkat ut för?
Hej, vi har råkat ut för samma sak. Vår fina Deeto dog inatt. Misstänker lunginflammation då han haft det förut men denna gång hann vi inte ens till veterinären.
Nu är brorsan Rex ensam.
Vi vill gärna att han får ett nytt hem så fort som möjligt så han inte deppar ihop.
Rex är två år och är kastrerad, så han borde vara rätt lätt att para ihop med en bur kompis.
Han är van att vara ute ur buren hela kvällarna och är en nyfiken renlig kille, han är inte jätte gosig men helt tam och lätthanterlig.
Han busar gärna men bits aldrig!
Det står inte hur gammal din kille är men om du är intresserad av Rex så kontakta mig, vi finns i stockholmsområdet och är bilburna.