Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 459 ggr
hannajo
0

Vad skulle ni gjort?

Jag  blev med råtta i början av oktober, har aldrig haft råtta tidigare men dessa två flickor hade ingenstans att ta vägen. Och djurvän som jag är vill jag inte att de hamnar hos "fel" så de flytta in. Allt väl, alltefter lär vi känna varandra och bygger upp tilliten. Därför känns det så hemskt att omplacera dem en andra gång de är ca 1år. då jag flyttar och inte får ha djur där börjar vår resa tillsammans att ta slut. Vad skulle ni gjort och vad skulle vara bäst för dem? mvh A

R8bus
0

Jag skulle ha tagit med dem ändå (det var vad jag gjorde när jag flyttade till djur förbjudet lägenhet ☺️). Det gick hur bra som helst. Kolla hyresgästföreningens hemsida. Fast än det står i kontraktet att djur är förbjudet har hyresvärden ofta inte rätt att förbjuda det, om nu inte lägenheten är speciellt allergianpassad, vilket är mycket ovanligt. Nu antar jag att du flyttar till hyresrätt och inte blir inneboende eller liknande.

hannajo
0

Ja det är hyresrätt men de sa specifikt inga djur. ska kolla upp det du sa i alla fall, tack