Hjälp mig med burval!:)
Hejsan! Jag är inte så haj på dehär med burar men skulle vilja köpa nån ny större. Just nu har jag en gammal fågelbur som funkar men ja vi vill ha en större bur jag och råttorna:) Jag skulle vilja ha nåt som kan stå direkt på golvet och är högt! Typ 150cm nånstans. Djupet och bredden runt 60-80 cm kanske inte en meter de blir för brett då kommer den inte få plats. Botten vill jag ha helgjuten med höga kanter! På fågelburen ja har nu är de små utdragbara lådor för rengöring men dom är bara asjobbiga. Och sist många luckor att öppna gärna en som är större! Nån som har ide på nån bur som passar in? Eller har nån som vill sälja? Sen undrar ja vart man kan köpa sputtnik xl i lila och rosa som jag sätt flera har!
Jag gillar Royal Suite Double skarpt (underbara luckor, man öppnar hela framsidan, snygg också), men den passar nog inte dig på grund av de låga bottenlådorna. Den är rätt bred också. Furet Tower skulle kanske däremot kunna vara något? Den är stor, hög, har djupa bottenlådor och jag tror luckorna är rätt stora. Brukar vara billigast på zooplus.dk
Kolla på ratwarehouse.co.uk, där köpte jag mina lila/rosa sputnikar men det var iofs evigheter sedan x)
Hej har kollar lite på den buren nu men den är för bred:/ sen vill jag gärna att själva botten står på golvet så att man bara kan öppna nån liten lucka så dom kan hoppa i och ur själva! Blir det inte mycket burströ utanför när kanterna är så låga? Furet tower är oxå för bred!! :(
Zooplus.dk beställde jag rosa/lila sputnik ifrån, fanns dock bara en storlek tror jag och vet inte om det var XL.. Dom hade i svart också.
Japp nu har jag besällt en sputnik därifrån iallafall! Tack!
Furet XL kanske skulle passa dig? :) laglig för 9 råttor
#5 Om FT är för bred funkar ju inte XL heller.
TS, det finns folk som har staplat två stycken sådana på varandra:
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/rottebur/339936 enligt samma princip som Furet Tower.
Då får du borra hål i ena burbotten på egen hand, men den är i alla fall mindre än FT'n.
#6 ja den skulle passa om den va dubbelt så hög! Varför finns inte smala höga burar? Vet inte om jag vill prova att mecka ihop två burar själv dock :s Såg nån flerplast bur på blocket som var smal hög med snedtak och på hjul, men den va såld nån som vet nåt om det?
#7 Det finns olika typer av voljärer av den sorten du beskriver. Finns någon billig på Tradera ibland, den vet jag dock ingenting om. Det jag har för mig att man skall vara uppmärksam på med dem är gallerriktning och storlekarna på luckan. Du kommer förmodligen att få bry med botten (med tanke på dina önskemål tidigare i tråden), har aldrig sett dem med rejäl bottenlåda. Vet inte vad du har i botten, men för burar med låga kanter kanske tidningspapper&fleece i kombination med strö i toalåda kanske skulle kunna vara något att fundera på.
#6 sorry, läste inte så noga så jag såg efter att jag skickat att hon inte ville ha en FT.