Råttor iFokus

Råttor

Etikett: presentation
Läst 351 ggr
Tussaan
1

En ny medlem i flocken

Åh så spännande nu! Förhoppningsvis så får jag hem en till tjej imorgon. Dock ingen ungtjej, men hon var ju så söt!

Hon heter Cleo och är en äldre dam på 2år, hoppas att det kommer att gå bra ihop med mina tjejer bara.

Tänkte passa på att fråga också,

**Om  jag skulle presentera henne för min äldre dam, tror ni att de skulle kunna finnas en chans för dom två att komma överrens? 
**

Det skulle ju vara så himla roligt om Hamlet äntligen kunde få en egen sovkompis.

Rodentfreak
0

Bror på, varje situation är unik.

Tussaan
0

Det funkade jätte bra utanför buren, Hamlet började putsa och tvätta henne det första hon gjorde, de åt tsm, sov tsm och gick runt och lunkade tsm. Småtjejerna brydde sig inte heller så mycket, luktade lite på henne och sånt.

Men när jag satte in henne och hamlet i buren så brast det. Hamlet bet henne i rumpan (hon är mer ömtålig också då Cleo är lite smal) så upptäckte sen ett sår.Men jag tog tag i hamlet och flyttade undan henne, då vågade hon inte riktigt gå fram igen, utan fram och tillbaka mot henne.  När dom sen möttes på botten så verkade det först som att hamlet busade lite, tröck ner rumpan, skuttade fram och tillbaka, upp till lådan och och sen ner igen. När hon sprang fram till Cleo igen så la hon sig lite under och halvt på rygg, som ändå är normalt. 

Men sista gången när hamlet sprang fram igen så blev hon dum… Hittade ett fult sår under hakan nu när jag tog upp henne ur buren. Jag har satt på antibiotika salva och har koll på henne.
Så jag satte in henne hos tjejerna, det gick bättre men Honey är lite stridig. Blev ett litet anfall innan jag satte in handen och avbröt, men hon är kaxig! 

Så nu har jag tagit fram en liten extrabur fram till de att jag har kommit på hur jag kan göra med Cleo. 

Vägde henne igår då hon bara väger 297g, mina ungtjejer väger 414g och upp. Kanske beror på hennes ålder, kanske inte. Tjejen som vi hämtade henne av verkar ju jätte rar och jag vill absolut inte tänka fel tankar om henne då jag inte vet, men en råtta på 2 år ska väl ändå inte vara så pass smal?

Tussaan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Cleo och Hamlet tillsammans