OT- ny 2bent familjemedlem
Nu ligger jag här i sjukhussängen och känner för att skryta lite om min underbara och starka för tidigt födda son som kom till världen igår med akut kejsarsnitt. Lilla Teddy fick komma till världen igår akut via kejsarsnitt i graviditetsvecka 30 (29+5). Pga att jag hade havandeskapsförgiftning och var 55% tillväxthämmad och fick ingen näring i magen. Anledningen såg man under operationen och det var att min moderkaka var full av proppar så bara 1/3del av den fungerade samt dåligt flöde i navelsträngen så han fick ingen näring nästan. Men nu ligger han här på neonatalavdelningen i lund med sina 810g och 35cm (ca) och är den starkaste bebisen på avdelningen. Men också den minsta.. Han behöver ingen andningshjälp över huvudtaget. Han andas helt själv den lilla krabaten. Och han beteer sig precis som en fullvuxen bebis skrattar personalen åt och är stumma över hur stark han är som så liten. Dom skojar att han är som en chihuahua.. Liten och tanig men tror sig vara en stor rottweiler hehe Men det är ju bara positivt. Jag kan tyvärr inte lägga ut bild här genom mobilen då det inte går att klicka browse på uppladdningen genom denna telefonen. Men finns det någon som skulle kunna lägga ut 2 bilder här i inlägget på honom åt mig så skulle jag vara lycklig :) Isåfall skickar jag bild på email :) Välkommen starka lilla Teddy Junior Logan tyledal (mellannamn uttalas amerikanskt) Tack för att jag fick skryta av mig lite :)
Men herregud, vilken liten liten plutt alltså! Grattis, och hur skönt som helst att det gått så pass bra trots allt! Du vet inte vem jag är, jag hänger inte på råttor iFokus alls, men jag ramlade över tråden och blev så himla imponerad av din attityd kring det hela, och över Teddy som verkligen är en liten kämpe!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Herregud vilken kämpe du är!
Jag har bara gjort min praktik på en nenotalavdelning och vet bara att framgångarna som vården gjort de senaste åren är helt makalösa!
Lycka till med allting och hoppas att avdelningen är lika mysig som den jag gjorde praktik på.
Ljudböcker var en trevlig bisyssla enligt en av föräldrarna jag träffade på avdelningen.
Glömde skriva Grattis till ditt nya barn!
Hoppas att du har många som ställer upp nu under en tid framöver.
Har du någon i Lund som kan ta hand om dina Husdjur undertiden ni kommer att vara på sjukhuset?
Bellatrix : tack så mycket :) känner mig så säker här så förtroendet för dom läkarna att allt ska gå bra bara ökar o ökar. Och stoltheten över att en sådan liten bebis kan vara så stark är helt makalöst. Lilla mirakelpojken :) Kerstin: är verkligen helt otroligt vilka framsteg dom gjort sen jag föddes för tidigt.. Helt makalöst. Man känner sig så trygg nu. Men först var jag livrädd. Ända tills dom så att han andas själv och är stark och beteer sig som en fullvuxen bebis i miniformat :) vi bor i Falkenberg egentligen så har både barn och djurvakt där uppe nu när vi är här så det är skönt att inte behöva oroa sig för dom. Tack så mycket :)