Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 471 ggr
[Lina89]
0

En intressant fråga

Om man har en nyfiken råtta som gärna kommer ut och sitter på axeln eller i knät och en som är lite mer rädd av sig. Kan den rädda råttan då lära och se av den andra att det är ju inte så farligt att komma lite? En tanke som kom upp i huvudet.

Skogsmongot
1

Så blev det för mina två små i alla fall. Hade en tonåring som gärna höll sig i bakgrunden, brydde sig inte så mycket om mig och ville egentligen bara springa runt ensam på golvet (bodde då med en äldre), men när jag skaffade en social liten bebis som gärna klättrade upp i handen och pussades så hängde tonåringen på. Han är nu mer framåt och älskar att åka runt i handen och nosa, så visst kan de snappa upp varandras beteenden! 😛

marsala
0

Inte min bokstavsråtta. De andra två sprang glatt både ut och in! Men inte Inge. Det tog ett år att få ut honom på frivillig väg. Han ville nog men KUNDE bara inte. Stack bara ut en tass eller två och sprang och gömde sig. Din kille kanske hade en dominant boss som hämmade honom?

Skogsmongot
0

#2 Menar du mig? Nej, hans äldre burkompis (som nu inte finns längre) var en bra ledare som höll ordning i buren, var snäll och äventyrlig. Så jag ser ingen anledning till att han var på det sättet förutom att han var sig själv. 

Intressant diskussion :)