Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 577 ggr
märtahej
0

Borta i en vecka

Jag är på ett läger och kommer att vara borta i 6 nätter. Mamma tar hand om råttisarna men jag är ändå lite orolig. Inte för att mamma inte tar hand om dem bra, men att de ska ha typ… glömt mig. Eller liksom inte har lika stort förtroende för mig när jag har varit borta så länge. Jag har haft dem i snart 2 månader, de är drygt 3 månader gamla. Någon som vet? :o

Zolah
1

Dom har nog inte glömt dig, råttor har faktiskt fotografiskt minne - googla får du se :)

märtahej
0

#1 Det är riktigt coolt! :D Hoppas bara att de liksom fortfarande litar på mig å så

Denna kommentar har tagits bort.
Zolah
1

det kommer gå bra ^^

finns råttor som mött sina gamla ägare som varit ifrån dem i ett år

emeliebjormo
0

Jag har varit borta sedan onsdag och åker hem imorgon, jag har också tänkt samma sak!! Haha men jag hoppas dom blir glada när man kommer hem, det kommer säkert dina också bli. :)

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

zickan
1

De kommer inte glömma :-). Tänker man bara på hur lång tid en hona är ifrån sin flock vid avel. Inte alltid man låter dom träffa kompisarna under tiden de har kull. Ca 1 vecka innan kull och upp mot 5 veckor eftet födsel är de ju inte i flocken. Så mer än en månad, ändå syns det att kompisarna känner igenom sin burkompis när hon kommer åter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

märtahej
0

Tack för alla svar! :) Det kommer nog gå bra

marsala
0

Jag åker bort en vecka då och då. När jag kommer hem är rådisarna som nykära i mig! Glada och extra tillgivna. Oroa dig inte!

darkness
2

Nej gud nej dig glömmer de inte När jag varit hemifrån i typ 1-2v så står de raklånga mot gallret när jag kommer hem o de hör min röst. Då brukade mamma öppna buren o så rusa de ut på soffan, till andra sidan o ställde sig på baktassar o lulta efter mig :*

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Blodfot
0

också varit orolig men skönt att höra att de minns än!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Angelicakalson
0

Min äldsta dam blir lite sur när vi åker bort en helg men de går över direkt hon får komma ut ur buren;) du har nog inget att oroa dig för!

märtahej
0

#9 åh vad gulligt :D