Råttor iFokus

Råttor

Etikettrif-och-ifokus
Läst 2930 ggr
Nutiz
9

Mata inte trollen!

Vad är ett troll?
En person som blir medlem på forum och skriver inlägg bara för att irritera andra medlemmar och skapa konflikter.

Hur vet man att det är ett troll?
När det skriver inlägg som defintivt irriterar och som inte har något vettigt att tillföra. Om någon säger att denne rakar sina råttor med rakhyvlar och hänger upp de med klädnypor i svansen på tvättlinor när råttorna har badat så är det 99,9% chans att det är ett troll.

**Vad gör man åt ett troll?
**Man ignorerar det, eller spelar helt enkelt med. I vilket fall som helst så tröttnar trollet om inlägget inte skapar massirritation och lämnar förhoppningsvis forumet.

**Vadå matar trollet, hur gör man då?
**Matar man trollet så blir det större. Genom att svara "DIN JÄVLA DJURPLÅGARE JAG SKA SLÅ IN DITT SKALLBEN OCH GÖRA PÖLSA AV DINA INÄLVOR!!!!!!!" så blir trollet nöjt och mätt - det har skapat irritation. Och vad gör det då? Jo, den försöker en gång till - har det lyckats en gång så brukar det lyckas flera gånger! Alltså - bli inte arg på trollet - då blir det bara värre!

**Men vad är trollen på riktigt då?
**I själva verket är troll mycket olyckliga och patetiska personer som antagligen jobbar på McDonalds och söker uppmärksamhet till varje pris. Förmodligen blev de tappade i betonggolv flera gånger om som barn!

EmmaG
0

Men…ska inte trollen också ha mat? Du vet.. det kan inte va lätt att bli tappad i betonggolvet som barn. Ska stackarna behöva svälta nu också?

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Daydreams
0

haha, du är så bra nutiz

idaleck
0

haha klockrena skötselråd :D

niffen
0

Vi ställer en skål med goda ruttna maskar här som trollen kan äta ur OCH VARA TYSTA. Be inte om mat, kom hit  :)

Marrefarre
0

Vadå är det fel att jobba på mc donalds eller *arg*

KickanW
0

Bra skriver Bella :D

wintermynta
0

Så jäkla underbart skrivet.

Terato
0

Jag skulle vara jätteglad om jag fick jobb på mcdonalds, sade tidningsbudet.

Jättebra skrivet. Så sant, så sant.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
1

Fast vet ni vad jag tror.. Jag tror faktiskt att de flesta troll tycker det är roligt när man "spelar med" också.. Vad jag sett verkar de mest ah ett stort behov av uppmärksamhet.

Fast det kanske är lite väl mycket begärt att be alla galna medlemmar på råttor.ifokus att sluta med det. :P

teratos.r8or.se

niffen
0

Men det är roligt för också, att spela med   :P :D

Terato
0

haha jag vet!

teratos.r8or.se

Odette
0

hoppas alla troll går vilse i skogen.. man orkar inte alltid med dom..

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Daydreams
0

eller att dom möter stora bocken bruse:D

Grodan
0

jag tycker om troll… har själv varit ett troll på ett community (säger inte vilket) i flera år…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mimus
0

Me lövvv troll :D

Jeeey
0

#0 Varför jobba på McDonalds? Har du nåt som styrker att arbetare där generellt sett är "mycket olyckliga och patetiska personer"? Finns ingen öht på hela min restaurang som enligt mig är i närheten av att vara det. Däremot är alla väldigt trevliga och glada :D

DoD
0

bra skrivet om troll juj :)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Nutiz
0

#16: Jag menade inte att alla som jobbar på mcdonalds är olyckliga och patetiska, utan att troll är såpass patetiska att de inte kan få jobb någon annanstans än på mcdonalds =)

Jeeey
0

#18 Jasså det va så du menade :) Jo kraven på utbildning mm är ju inte speciellt höga där, de går ju nästan bara efter ens personlighet när de anställer folk :P

Ninja
0

PUTT den här börjar bli aktuell igen.

Allamej
0

Jag vet… jag gav det mat dag… blev bara så… argh!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Grodan
0

funderar på om jag ska söka jobb på maccedonalds***

Regn
0

*putt*

SweGizmo
0

hahahahahaha klockren^^ gillar biten med Mcdonalds^^ hahahaha

Min blogg: SweGizmo.se

Achatina
0

Snarare jobbar de väl som städare på mcdonalds toaletter x) "Botten är nådd"

Nutiz
0

The botten is nådd
Hur långt kan man gå?
Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?

Tramsa
0

Jag kanske skulle satsa på en karriär som troll.. Jag jobbar ju som städerska nu så jag verkar ju ha talang….

Achatina
0

Fast det verkar vara ganska kul att vara troll också ^^
Undrar om man kan få betalt för det?

gulzebra
0

#28: Men kornet då, det vet du väl att det är ;P Rämämbär da boobie-contest! x'D Och typ… Allt annat man hittat på där genom åren (A)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

rottelskaren
0

jaaaa!! ge dom jäklarna vad dom tål!!! usch och fy för dom

Nutiz
0

*puttar upp*

RatLover
0

Jo rid maj majnds ;P

Daydreams
0

Blir så arg över att det trots ett skrivförbud , bara är att göra nytt nick och så kan man skriva igen. Tycker iFokus borde se till att ett IPnummer spärras så kommer iallafall en del att inte bara kunna regga om sig.

UpptagetNamn
0

men igentligen kan vem som hellst vara troll här då?
för man kan ju inte se ip adressen så det kan ju lika gärna vara jag som hänger mina råttor i klänypor på tvättlinan o rakar av pälls?

Daydreams
0

#34läs noggrant och långsamt igenom beskrivningen på vad ett troll är.

RatLover
0

Men om man är ett troll, så skriver man ju inte alltid sanning, utan skriver bara "jag rakar min råtta och hänger dom i klädnyper" bara för att reta upp folk. (:

Babbett
0

*puttar upp*

Keno
0

Oj förlåt. Jag tror jag precis matade ett troll. :/

Girlie
0

Jag också, men jag gör det så gärna. Troll behöver också ljusglimtar i sin tillvaro. Skrattande

Keno
0

Hehe ja det är sant! :P

Mezzzanina
0

Jo kom igen nu…Vi tar poconen med!

Babbett
0

Kopierar #26

The botten is nådd
Hur långt kan man gå?
Hur lågt kan man sjunka?
Hur kasst kan man må?

LeTigre
0

ett gammalt fult och elakt troll det  var en gång..

Tycker vi oftast är bra på att bara mata trollen med sånt de inte vill ha här

niffen
0

Haha, putt….

Allamej
0

Putt putt i putti dutt putt!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Babbett
0

*puttar igen*

Många som "råkar" glömma…

[kalelo]
0

Men tro inte att alla är troll… ibland är det bara okunniga människor som behöver lite hjälp och förklaring för det bättre för sina råttor.

Grodan
0

Precis! Tack kalelo!

Jag skulle vilja utlysa att man inte skriker "troll" i varje inlägg av ny användare. Kanske är det just en ny användare.

Crispig
0

Det jag stör mig på mest är dåliga troll… Inte nog med att det stör min ro utan de tror att man är helt kaputt i huvudet också.

Och "Va? Ne jag är inget troll!" Eller "eeeeh?? Vad är e ett tråll fö någe?" Små änglar allihopa förstår jag…

Troll överallt´, har ni ingen "yrkes"stolthet! Själva grejen är att att de på forumet inte ska fatta att det är ett troll. Dåliga troll väcker bara min blodtörst… SkrikandesRäcka ut tungan

Grodan
0

Alla är välkomna så länge de kan sköta sig inom de regler vi satt. Vi har inga regler på att man måste kunna skriva ordentligt, kunna stava osv! Därför är det taskigt och otrevlig att skriva TROLL! så fort någon skriver lite konstigt.

Crispig
0

Jag håller verkligen med om att man ska vara försiktig om vem man anklagar för att vara troll.

Stavning är var och ens eget problem anser jag, som dyslektiker.

niffen
0

Om det är ett troll ska man ändå inte skriva att det är ett troll, på så sätt matar man trollet  :)

Grodan
0

Skrattande visst kan man väl irritera sig o så, men kan hålla det för sig själv eller pussa på en mjuk icke-ner-kissad råttmage istället… hehe

Crispig
0

Men jag har ingen råttmage att pussa på än! Skrikandes To much pressure building up! :P

Grodan
0

mjukisråtta från varuhus? (tänkte skriva ikea, men vill inte göra reklam som jag inte får betalt för… grrrr)

Ladyinred
0

jag har en sån nalle, min gp har fått den. nu e dom kk. jäkla snuskråtta XP

Crispig
0

hehe :) Men de e långt till ikea härifrån… De spelar ingen roll då jag får hem mina söta den 10de… :D Eller så är det planerat iaf :)

Buuc
0

Haha, jag blev kallad troll en gång… Bara för att jag skämtade! Tre små ord, och dom kallade mig för troll! :P

Crispig
0

Va sa du då? :)

Buuc
0

Haha, jag skrev "Ibland kräks jag" i en tråd där dom snackade om typ.. dom diskuterade om en bild! Jag erkänner att det var helt onödigt men jag blir ju lite flummig och hyperaktiv ibland. xD

Nutiz
0

Jag tycker gott att den här tråden kan nålas ;D

empan-hampus
0

Vad menas med nålas? :)

Stephanie
0

Man "nålar" tråden längst upp i listan så att den inte halkar längre ner när folk skriver i andra trådar. Glad Då stannar tråden kvar överst.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mellorine
0

Kan man inte redigera bort punkten om att trollen skulle vara "olyckliga patetiska människor som jobbar på McD"….? Den passar inte i en informationstråd, och det är på så många sätt en onödig kommentar. Empati eller ignorans att föredra framför krassa kommentarer, att döma folk hör verkligen inte hemma här. Eller ja, att kalla en annan människa patetisk hör aldrig hemma nånstans. Men i synnerhet inte här :)

niffen
0

#64 Det här är väl inte någon riktig informationstråd… Det är mest som skämt  Glad

Mellorine
0

#65 Det är inte roligt att driva med människor som mår så dåligt att energin slår över i destruktivt beteende. I synnerhet inte när de råkar läsa det och får ännu mer förakt inför sina egna brister, beter sig ännu värre för att kontra… osv. Det är mänsklig natur. Inlägget är bara taskigt.

niffen
0

Men det är inte taskigt när de skriver fula svordomar åt små barn i 10-års åldern? Tungan ute
Är man ett riktigt troll så tar man inte åt sig av det här inlägeet mer än som mat, oroa dig inte?

sockerrattan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#55 menade du en sådan här?

Mia//

Mellorine
0

#67 Självklart är det taskigt? Det är antagligen, precis som antytt, ett resultat av olycka och behov av uppmärksamhet. Därför är det bara onödigt (och inte särskilt roande) att vi som mår bra kläcker ur oss taskigheter tillbaka. OCh du anar nog inte hur mycket människor, innerst inne, tar åt sig av att bli kallade patetiska losers. Även om de inte visar det.

niffen
0

#68 Den är väl inte från ikea? Förvånad Eller… Alltså, det är en mjukisråtta i alla fall, så… Tungan ute

#69 Nej du, ibland är det bara människor som har tråkigt och som vill bråka, inte alltid människor som mår dåligt. Varför skriver du så, om människor som mår bra och dåligt? Det spelar väl ingen roll? Om någon kommer hit och skriver något trolligt i någon tråd kallar vi dem inte patetiska losers, vad har du fått det ifrån? De läser inte denna tråd, utan denna tråd ska de som irriterar sig på trollen läsa, inte trollen själva. "Trollen" är faktiskt också människor med hjärnor, de förstår.

sockerrattan
0

#70 Ja det är en mjukisråtta! Inköpt på kiosken här… kunde inte låta bli! Min store son trodde den var riktig när den låg i sängen hos migObestämd!

Mia//

Mellorine
0

#71 Vem det är och varför de gör så kan bara de själva svara på. (Och om det sårar en enda person, var det då värt det "roliga"?). Oavsett varför folk gör något så är de inte patetiska olyckliga nollor som bara får jobb på McD, vilket faktiskt står i den här tråden, som kommer läsas av folk och kanske påverka någon. Och reta helt oskyldiga personer som jobbar på Donken och tycker om det. Så det kvittar egentligen. Varför skämta om hur patetiska andra är? Är det nånsin kul? Nåja, ser inte hur denna diskussion ska leda till något. Jag tycker alltid det är onödigt att skriva elaka saker om människor (det är lika illa som att vara ett troll), andra håller inte med. Det är väl bara det man kan konstatera, och sätta punkt för diskussionen där. Det jag ville ha sagt var att ett annars bra och informativt inlägg blev förstört av en obetänksam kommentar. Ett rakt igenom trevligt inlägg stör ingen. Det kanske är att föredra därmed.

Buuc
0

Vilken "diskussion" eller hur det stavas… xD

Många jobbar på donken medans de studerar/söker bättre jobb förresten.. :P

Nutiz
0

Men chilla, det är ingen seriös information, vill man ha sådan går man in på wikipedia

Mellorine
0

Nej, det är barnsliga elakheter. Precis som trollens. Det var poängen.

niffen
1

#75 Men läs inte om du tar illa upp då, vi andra ser det lite mer som ett skämt om du läser de första 30 inläggen typ.

Dessutom nöten, google is my friend  ;D

SweGizmo
0

PUTTT!!!!!!!

(moahaha, var tvungen att söka på google för att kunna hitta denna tråden)

Min blogg: SweGizmo.se

Allamej
0

Oj :D

Terato
1

Kom ihåg att det finns människor med olika diagnoser och utvecklingsstörningar som kan skriva lite konstigt ibland. Det behöver absolut inte betyda att man är ett troll som vill förstöra.

(fast det senaste tillskottet var det inga tvivel om att det var ett troll!)

teratos.r8or.se

Nicciz
0

Puttar lite Skrattande

zickan
1

Hade för mig att vi hade en artikel om detta. Men kan inte hitta nu. Tänkte bara putta med att lägga in en länk om nättroll och artikel i aftonbladet.

http://www.expressen.se/nyheter/bevisat-nattroll-ar-hemska-manniskor/

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Linus123]
0

Följer.

Helenaw87
4

Här sitter ni vuxna människor och klagar på troll men vad gör ni själva? Nä är ju troll som måste klanka ned på människor bara för vart de jobbar eller har för åsikter. Mobbning har ni hört om det? Tydligen inte. Hur många av er som sitter å kallar andra för patetiska nollor har det så jävla bra att ni anser er bättre? Jag har trivts på denna site men har många gånger tyckt att folk är för stor i mun, elaka och går över gränsen allt för ofta och nu då ni än en gång sitter å snackar skit känner jag att detta forumet tappat sin seriösa form och jag tycker synd om er som måste klanka ner på andra för att ni ska må bättre. Nu lämnar jag råttor än en gång men nu håller jag mej undan för gott. Tack

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Zolah
7

Nu är du mycket orättvis, du drar ner alla över en kant. SAMT att jag tycker det är lite dubbel äggat, vad är det du gör just nu? du skäller/gnäller på folk och sedan säger kort ' nu sticker jag ' och ger inte personer chans att säga att du har fel.

Sedan om det händer något, och det är stötande - så är det medlemmars chans att hjälpa andra och meddela oss moderatorer. Vi är online ofta men inte 24/7, och ibland missar vi saker. Att då komma in och meddela oss om saker som är elakt, sårande eller bryter mot regler. Man kan också som medlem på RiF gå in själv och säga ' Nä nu tycker jag att ni ska skärpa er, nu går ni över gränsen'.

Det enda man hör är hur illa personer beter sig, aldrig det bra. Det finns massor med duktiga, snälla människor här men dom kommer i dunkel för att det finns så många som hellre drar fram det dåliga. Artikel författare, personer som komenterar varje dag på personers problem FAST det finns tydligt i andra trådar eller i artiklar, dom som försöker rent av hjälpa folk som nästan uppenbart är 'troll' bara för att chansen ( även om den är liten ibland ) att det är en faktis människa som behöver hjälp men kanske bara är dålig på att skriva.

Tänk på dom människorna också! det är så lätt att över representera det dåliga och aldrig det som är bra :/ Om en medlem har en dålig dag eller skriver på fel sätt en gång, så får ALLA skit över det. Det är mänskligt med konflikt ibland, och det innebär också att man har lite eget ansvar att hjälpa till att det blir en bra stämning där man är.

Lamina
5

Nu är ju denhär tråden över 5 år gammal. Vad folk skrev för 5 år sen säger ju inte så mycket om hur sajten är nu. RiF var väldigt annorlunda för några år sen mot vad det är nu, mycket mer skitkastning, skvaller och allmänt barnsligare nivå.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Helenaw87
1

#84 jag har gått in tidigare ett par ggr men har då bara ftt skäll.
Jag tycker att vuxna människor borde veta bättre och kunna hålla en god ton men det verkar svårt.
Jag anser inte det är värt att diskutera med sådana människor men jag var tvungen att tala om vad jag tyckte så kalla mej troll eller vad folket nu vill.
Jag drar inte alla över en kant för det finns många bra och trevliga här inne men för mkt av det tråkiga dåliga.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Zolah
5

Alla är inte vuxna här heller så det går inte att utgå från den grunden, och visst vissa människor 'bör' veta bättre men det går inte att utgå från att alla gör det. Folk kan göra fel, men dom kan även lära sig.

Och om du likställer dig med ett troll tror jag att du måste läsa upp dig om vad ett troll är, i den här tråden så har en person ( år 2008 ) försökt förklara vad ett troll är.

- En person som skapar ett konto ( 99% av gångerna med falsk information om personen ) för att jävlas/retas/såra. ordet troll kommer från engelskans 'trolling', som har med fiske att göra :P ett troll 'fiskar' efter att få fram en reaktion och få folk att hamna i gräl.

Den här sidan har nya medlemmar hela tiden, och det kommer garanterat alltid vara någon som skriver för hårt, eller uppfattar andras meddelanden fel. Men det blir så då det handlar om något flera personer är PASSIONERADE med, för då vill man dels att alla ska veta lika mycket ( vilket det inte är ) och att man vill djurens bästa först och främst. ( och på så vis blir för hård för man vill att det ska åtgärdas SÅ fort som möjligt! ). Och det är säkert något man blir blind för efter ett tag, det enda du egentligen kan göra är att gå före med ett gott exempel. För det krävs ändå så lite för att folk ska skriva på ett bättre sätt, det är iafl min åsikt.

Men för att understryka det jag sagt tidigare, både i den här tråden och i en egen rif tråd -

Du som medlem kan anmäla sådant som går överstyr, det är bättre att fråga om det är ok än inte.. För om man inte bryr sig så är man egentligen inte bättre än personen som skriver det som är stötande, för då accepterar man meddelandets innehåll.

http://rattor.ifokus.se/discussions/52f4b4198e0e74432500178a-information-anmalningar?4d71247db9cb462141046a23-1

nu kommer jag personligen svara långsamt då jag inte har internet utöver det jag kommer åt i skolan. Men det finns andra moderatorer etc som man kan kontakta.

Zakaraa
4

Helenaw87
Jag vet inte om jag missat något här men när har du blivit kallad troll? Jag brukar läsa dina trådar (läser i stort sett alla tjockmarkerade trådar) och jag har inte sett något som helst trollande från din sida, eller någon annan för den delen.

Blandar du inte ihop Troll (personer som medvetet går in för att irritera och skapa uppstånd) med att få "motstånd" (med brist på bättre ord) nu?
För det finns något som kallas för internettroll så det är inte något vi på RiF hittat på utan det är, tyvärr, en grupp individet som ägnar sig åt att trolla världen över. (se ex artikeln som Zickan länkar) Det känns som att det pratas om två skilda saker det är därför jag blir så förvirrad nu :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Grodan
7

#86 Jag förstår dig, absolut. Det är lite mobbat här, det är det. Det är ju så på djurforum. Dock tycker jag att admins här kämpar hårt med att ha en god stämning, så du kanske kan ge det en chans?

Jag vet hur tråkigt det är att bli mobbad, utfryst och suckad åt. Jag vet. Och jag märker det ju också, men jag struntar i det. Det går inte att tyngas ner av sånt. Visst kan man bli ledsen och då får man väl vara det. Sen får man ta sig i kragen och ta tjuren i hornen. Ett insvetsat gäng har alltid svårt att släppa in främlingar, man måste olja in dörrkarmarna så att man glider in…

zickan
2

OBS!. Tråden var senast aktiv 2008. Mycket kan ändras under denna tiden. Folk mognar, rif har utvecklats framåt. Rif förr var redigt kaos och det var fullt med troll. Troll finns det gott om ännu. Men minskat på rif. Ses däremot ofta på andra iFokus sidor. Jag som Sajtvärd har tillgång till en annan sida där man sitter och varnar andra för dessa troll. Och de är många.  

Jag puttade endast upp denna tråden för att jag hittade en intressant artikel på Expressens hemsida. Hade för mig att vi har en troll artikel men jag hittade inte denna och valde därför att publicera länken i denna gamla tråden. 

Innan Helenaw87 spunkar ur helt och börjar anklaga folk för att vara troll. Så kanske personen kan ta och läsa den artikeln jag lade in när denna tråden puttades upp. Där kanske Helenaw87 kan lära sig om VAD som kallas troll. Räcker inte den informationen som står i ts inlägg eller i expressens artikel. Så får Helenaw87 gärna läsa denna artikeln som handlar om just internettroll. 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

zickan
0

Artikeln jag letade efter, men inte kunde hitta är denna.

http://iller.ifokus.se/articles/4d71773cb9cb462233084d73-ett-troll

Har för mig att vi lånade in den artikeln hit?. Nån som hittar så får de gärna säga till mig 🙂

UfosFinnsFaktiskt
0

Tack för varningen.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.