Rebellions kullplaner 2014
Nytt år, ny tråd!
Här kommer jag att posta uppdateringar gällande planerade kullar under årets gång.
För mer information och bilder gå in på Facebooksidan: www.facebook.com/RebellionsRattery eller hemsidan: rebellionsrattery.weebly.com/
OBS! Detta är ingen annonstråd. Vid frågor eller intresseanmälan, kontakta mig via Facebooksidan eller skicka ett PM.
Nämen åhh, vad fina dom är 😊
Mvh Anna
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^
Parning pågår!❤️
Mest framfusig är Fala som hela tiden bjuder till, medan Björn tar det lugnt, utforskar den nya tillfälliga buren och till och med tar sig tid att tvätta Fala, som just nu är spritt språngande tokig av sin löp. Till slut bestämde sig Björn för att sätta igång, och nu håller de på för fullt.
------------------------------
Parningen är främst baserad på hälsa och temperament. Blivande mamma Fala (agouti ambk mm rex db) är en pigg tjej som är full av bus och påhitt. Låg till mellanhög i rang. Säger inte så mycket i flocken, bortsett från den yngsta lilla tjejen i flocken som hon uppfostrar väl. Hon är långt ifrån överaktiv, men under löpet blir hon lite smått galen och kan hoppa och skutta lite hur som helst, men utöver det är hon väldigt lagom gällande det mesta.
Pappa Björn (black capped db, m. liten pannfläck) är den där hanen jag önskar att alla kunde få ha. Han är så nära perfektion man kan komma, det är jag helt övertygad om. Han är otroligt mild och anspråkslös. Funkar med alla råttor, har aldrig försvårat en introduktion, snarare tvärtom. Han har tagit till sig alla han stött på hittills. Väldigt busig och lättsam, han älskar alla! Nästan så att man hade kunnat tro att han är en hona, om man bortser från hans storlek och det faktum att han är väldigt lugn… och pungen då förstås ;) Otroligt härlig grabb.
Väntade färger är black, agouti, mink och cinnamon. Men det finns även chans på lite annat smått och gott. Främst i teckningarna ambk och variegated, men även hooded och capped är väntat. Troligen mycket mismarked. Det blir både släta och rexade, samt vanliga toppörade, db och förhoppningsvis någon dumbo också.
Gud så söt!! :)
Stig Elvis Rufus Långsvansar <3