gammal gubbe
Hej hopp, tänkte kolla lite med er om vår gamla farbror lucifer, han är 2 år och 7 månader gammal och har börjat bli ruggig i pälsen det blir allt mer och mer månad för månad efter 2 år. Är detta normalt? Har bara lyckats få 2 årigar. Och på 7 månader händer det mycket! Han har även blivit gråhårig i ansiktet vi förväntar oss inte att han har så lång tid kvar men väldigt pigg och stor och tjock!! Vi testade para honom med en a tjejerna i går så vi kanske kan få ha kvar en del av honom, men betyder ju inte att han fortfarande kan bli pappa?. Tacksam för svar.
Härligt med så pigga gamlingar. Pälskvaliten kan försämras med åldern. Inget att oroa sig för. Kan ju ge han lite lax/grodd olja eller lite mer fet fisk. Omega osv kan hjälpa lite, men inte alls hundra.
Parning är inte heller ett problem bara råttan är frisk, pigg och inte har för mycket nedsatt muskulatur på bakbenen så de är lite svaga.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Han är inte svag alls, och han parade sig med lycka i ögonen, han var dom en ungkarl bland tjejerna! Dom får laxleverolja i färskmaten varje dag, allihopa, han har bara blivit lite tunnhårig! Han har inte varit sjuk någon gång ner en förkyld när han var 6 månader hoppas de kan bli små bebisar då ♡
Vilka fina herrar du har! 😍
Where you invest your love
you invest your life
Ååh Tack, kan inte tänka mig när som försvinner, dom sitter mig varmt om hjärtat♡
Jag förstår det, jag har två småttingar hemma och dem har redan vunnit en stor del av mitt hjärta.
Får hålla tummarna för att det blev små bebisar på väg så att du kan föra vidare gener från den snygga herrn :)
Where you invest your love
you invest your life
#7 Fast att de blir perfekta vet man ju inte om det inte finns stam bakom ;-) Då är det stor chans att de ärver vad som. Syskon som nära släktingar har ju kunnat va hur mycket problem med som helst. Bara en tanke bra att tänka på.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.