Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 6978 ggr
geiputaus
1

rått-raser

hej jag å min sambo har haft en massa råttor förrut, typ på nittiotalet och en bit in på tvåtusen,

men det var ett bra tag sedan, har det uppstått några nya raser sen nittiotalet? bara nyfiken om man missat något…

Girlie
0

Det finns bara en ras av tamråttor men sen finns det ju olika pälstyper, öron, teckningar och färger men de flesta fanns nog på nittiotalet också. Glad

SweGizmo
0

Pälstyper

Rex (krullig)
slät (vanlig)
dubbelrex (typ ingen päls, eller naken)

Öron

Dumbo
Vanlig toppörad 

och hur mcmet färger som helst.. kan inte dra upp dem. men vet någon om det kommit någon ny färg sen 2000 så säg gärna till:)

Min blogg: SweGizmo.se

Stephanie
0

Som #1 Säger så finns det inga raser bland tamråttorna, endast olika färger och hårlag + öron. De skiljs inte åt annat än i utseende, de är alla brunråttor.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

gulzebra
0

Burmese och black eyed siamese är väl rätt nya färger, eller är jag helt ute och cyklar?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Hamzter95
0

Dumboråttor eller vad dom heter har juh så sööta öron :)

LovarDaniel
1

Dumbo råtta e de sån med öron långt ner ?. Helt underbart söta

Millie
0

#6 Ja det är det

LovarDaniel
0

# 7 Okej tack

mallanz
0

Begreppet ökenråtta som jag hörde då jag var liten.. vad är det för typ av råtta?

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

hus-musen
    0

#9 öken råtta är en gerbil=) http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96kenr%C3%A5tta

Qui dormit, non peccat

Reborndockan
    0

Jag har två vita råttor som har hur lite päls som Helst och nästan flintis på huvudet, skit söta e dom :-D

Reborndockan
    0
    Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser dom ut!

Zakaraa
    0

#11, #12. Väldigt gammal tråd du hittar och som nämns finns det inga raser :)
    Dina råttor är någon typ av nakenvariant. Troligtvis Dubbelrex eller Fuzz.

med vänliga hälsningar Zakaraa
    (länk:) Zakaraa's Råttuppfödning