Min råtta har ändrat färg :/
Mina äldsta råttor var jämnt gråa på ryggen och ner till magen innan. Nu är de mkt ljusare och har bara kvar lite grått högst upp på ryggen. Inte så konstigt, vet att vissa gråa råttor "bleknar".
Men min lilla, Bob. Han var helvit när jag köpte honom. Och var det i de tre första veckorna jag hade honom. Men sen, bara från en dag till en annan nästan, så fick han färg. Nu är han ljust grå/brun uppe på ryggen. Skumt tycker jag :P
Ngn som vet vad den färgen kallas?
(Det är den minsta råttan på bilden)

Vad har han för ögonfärg? Tycker han ser Champange ut? Eller kanske beige? Är lite dåligare på ljusa färger. :)

Skumt! Någon annan som vet får nog svara bättre men han är inte champange om han har svarta ögon. Beige ska ha mörkt rubin. Väntar med spänning på svar jag också. :)
Man ser ju antydan till en bläs i #2. Han är säkert en beige (eftersom ögonen är mörka) med teckningen striped roan, som tappat bebispälsen och fått sin riktiga färg. :)
vet du vad föräldrarna har för färg?
Roan-anlaget bleker ut färgen, så den kommer troligen bli mer eller mindre vit tids nog ändå. :)
Den andra råttan ser ut att vara black huskey roan. Också en blekande teckning, därför har den blivit ljusare.
Ursøt! =)

Mina råttor, Zingo och Adidas, var beiga när jag fik dom. Men nu är dom seames ^^
#7 Pointer på siameser kan komma när råttorna bli lite äldre, det är inte alltid de har fått dom när dom är leveransklara. En vanlig företeelse. :)
Okej :) Tack för att ni förklarade. Tyckte det var rätt mysko. Jag åkte bort över helgen och när jag kom hem var där en helt annan råtta i buren ^^
Kan det inte vara någon pearlvariant eller sånt där skumt? Beiga bebisar blir väl inte mörkare med ålder? Plus att ögonen på en beige striped roan är tydligt rödare än svart.
//frida

#6 Han ser krigsmålad ut :D

Haha, jo, men man ser att där är färgskillnad lite tydligare nu.. xD