Velveteen + rex
Vad händer om en velveteen och en rex paras? Blir ungarna dubbelrexade då?😇
För att få dubbelrex krävs två rex så Nej du får inte dubbelrex om du parar vv och x
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Beror på vad du menar med dubbelrex. Menar du naket så du får fuzz liknande bebisar utöver släta och rexar
#2 Vad menar du med "fuzz liknande"? Antingen är de ju fuzz eller så är de inte det :P (eller fuzzbärare men då ser de ju inte fuzz ut)
Men man får ju inte fuzz av velveteen+rex.
vad har fuzz med saken att göra?
velveteen+velveteen fungerar på samma sätt som rex+rex
velveteen+rex = teddy
OBS! Det är jätte enkelt för en rex och en velveteen att va så dåliga att de riskeras blandas ihop. Samma sak med att se skillnaden på teddy, velvetee och rex. Är det dessa varianter, eller är de bara en dålig standard av en annan variant. Så risken med denna avel är att ta fram dubbelrex som inte är önskvärt på de flesta håll.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Nu är jag osäker. Fått för mig att teddy även kallas wavy på en del andra håll. Dock är det bara nått jag fått för mig att jag läst nånstanns. men kanske ger fler träffar om man skulle googla. Måste bara dubbelkollas så jag nu inte tänker käpprätt åt helskotta ;-)

#3 Bebisarna föds pälsade men tappar sen all päls. Efter ett tag växer en ny fjunig päls ut lite fläckvis här och där.
#6 Men vad har det med ämnet att göra? Det handlar ju inte om Fuzz här?
Tack för alla svar! Så det blir inga nakna ungar över huvud taget om man parar vv + x?
Bara kom att tänka på det förut.
#8 nej det blir inte naket av det om du verkligen är säker att rexen är rex och velveteenen är en velveteen