Råttor iFokus

Råttor

Etikettavel
Läst 329 ggr
porche91
0

tvättar inte bebisen??

Min lilla hona bella fick en bebis antingen den 10/2 på kvällen eller på natten så det hunnit bli den 11/2. Så den är 2 eller 3 dagar gammal. I buren så är det borrismatta. Hennes favorit hängmatta. Fleece remsor och tidningspapper från en dokumentförstörare. Och idag när jag skulle kolla om mitt ovana öga ser mjölkband så såg jag att bebisen är smutsig av lite ludd från borrismattan och fleeceremsorna. Samt att det ser ur som att bokstäver från pappret färgat av sig på bebisen och bella tvättar den inte. Hon har kissat på bädden av papper hon gjort så är väl därför bokstäverna färgat av sig på bebisen. ska jag låta bebisen vara smutsig och hoppas att hon snart börjar tvätta den? Eller finns det något jag kan göra?? Hon är en bra mamma annars. Och hon är inte vaktig eller liknande. Men hon vill gärna ut ur buren mycket. Hon kommer ut en runda varje kväll och få springa av sig lite och då är hon världens lyckligaste. Och då passar jag på att kolla bebisen. Är första bebisen jag har och den var ju inte planerad så har inte så mycket kunskap men har läst en del nu de senaste 2 nätterna så lär mig lite iaf. såå kanske skriva frågan igen eftersom jag inte slutar skriva så man kanske glömmer frågan haha. Ska jag tvätta bebisen på något vänster eller låta den vara smutsig o hoppas på att hon tvättar den?? Isåfall hur länge ska jag vänta på att tvätta den om hon inte gör det alls?? Eller ska jag aldrig tvätta den?