Råttor iFokus

Råttor

Etikettpresentation
Läst 456 ggr
[pkml]
4

Råttor är bäst bildtråd.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte tänka mig ett liv utan råttor. Finns inga djur man kan forma som råttor, dom gör ju nästan allt man vill, mina underbara tjejer är så smarta att man blir förvånad. Iris är en väldigt framåt tjej som älskar att mysa, hon är en höjdare på agility, hon hoppar 15 cm utan att tveka, hon går igenom skräck tunneln.. hon vet vad ordet nej innebär och hon kan hopp ner. Går inte att förklara hur stolt jag är över denna lilla tjej. Musen är en ung liten flicka, (stinas bebis) Hon är också en smart tös, gillar inte att hoppa men där emot att bada med matte, ja de kanske låter konstigt men så fort jag badar så ska hon vara med. Även om hon ska klättra upp längst draperiet. Stina, är en riktig knäpp tjej som inte gillar att mysa, hon är expert på att smöra efter godis, hon ålar sig på bordet eller i sängen och på golvet, hon gnuggar huvudet mot händerna och ser alldeles söt ut så hon får alltid de hon vill! Berätta lite om era råttor och deras egenskaper:) Posta även en bild de är så mysigt att de de små liven ♡

[mitzylinnea]
2

Slash är "buräldst" och en riktig mysgris! Han tar väl hand om dom yngre, oftast mer än vad han tar hand om sig själv. Han är en black "Hoodigated". Han är från zoobutik och därför har han en "färgsoppa" bakom sig. Han blir 2 år den 6 Maj, han är även en dumbo, den finaste jag sett i hela mitt liv <3 :) 

Dio är alfahanen i buren. Han är en herre med en j***a attityd ibland (bara mot mig men inte mot burkompisarna)… 😕 Men för de mesta är han världens goaste! Han är en black stripe roan till färgen. En toppörad långsvans på ca 1 år :) 

Rex är oxå en zooråtta… Han är väldigt social och väldigt matglad. Han är en roktig mysgris, och även min första rödögda råtta. Han är ca 4 månader och är champange till färgen

Max är en väldigt busig kille. Han håller nu på att behandlas för s.k snedskalle. Han är på bättringsvägen 👍 Ett totalt energiknippe med hjärtat på rätt ställe. Han är ca 2 månader (känns 😭 att han behandlas, han är ju sååå liten än) och är en champange hooded råtta.

Dexter är en buuuuusig kille, brorsa till Max och dom två springer nog minst ett maraton om dagen 🤪 Speciellt på kvällarna.. Men han är min ögonsten och då får han springa och låta hur mycket han vill 😃 Han är Blue Agouti till färgen :) 

Nikki är oxå med på bilden, men tyvärr så fick vi avliva honom 10/2 p.g.a en sjukdom. Han var en pärla. Saknar honom så.. Han var brorsa till Dio och var agouti husky roan till färgen. Sov gott min älskling ❤️

[pkml]
1

Åh så fina killar ! Finns de någon som vet vad iris är för färg? Jag har ingen aning, hon är blå men endå beige?