Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 1004 ggr
Piggelins
0

Passa två råttor i sommar?

Hej.

Jag har fått jobbmöjlighet i sommar men då får jag inte ha mina råttor hemma så jag undrar om någon skulle kunna tänka sig att ta dem under juni-augusti? 

Det är två hanar som då kommer var vid 1 års ålder.

rosablomma
0

Var finns du?

lizzplace
0

du kanske ska skriva vilken stad det handlar om :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Piggelins
0

Jag finns i Stockholm men funkar det med transport kan de vara var som helst :)

ratuoi
2

Ja det vore inga problem :)

Medarbetare på Social fobi iFokus

lizzplace
5

#4 förlåt men skulle inte du sälja dina råttor för att du inte fick ha dom på hemmet du bor på?

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

ratuoi
3

#5 Nepp, jag får visst ha råttor här.

porche91
0

Hade det gått att få ner dom till Halland eller Göteborg så hade jag kunnat passa dom .

[pkml]
0

Jag skulle kunna passa dem, PM a mig !

Lancia
13

Två månader är en ganska lång tid att lämna ifrån sig sina små älsklingar till en främmande människa, så mitt råd till trådskaparen är att verkligen kolla upp dem som erbjuder sig råttvakta. Kolla upp tidigare trådar på forumet osv. Jag vet nämligen minst en person som svarat som jag inte anser lämplig.

ratuoi
0

#9 Om det är mig du syftar på bara för att jag ville omplacera mina råttor (vilket jag inte gjort, har aldrig omplacerat ett djur) så hoppas jag att du tänker om då det här är personliga påhopp. Har gjort en anmälan så att du vet. 🙂

fuzzie
3

#10 Ok så du har gjort en anmälan på Lancia fast du inte ens vet om hon menade dig? ehh jahaja… 🤔

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

ratuoi
0

#11 Jag vet att hon menar mig. Har anmält henne för annat (trakasserier), vilket du kan se bl.a i min omplaceringstråd.

fuzzie
8

#12 Joo jag har sett den också. 

Men ska jag vara helt ärlig så tycker jag också att ditt beteende angående råttisarna var lite småskumt. Först vilja omplacera (för att du hade tröttnat), sedan behålla för att sedan vilja omplacera och sedan behålla. Det håller inte i mina ögon + att du ville ha flera andra djur också… 

Jag menar inget illa egentligen även om det låter så, men djur ligger mig väldigt varmt om hjärtat och jag gillar inte när folk skaffar djur för att sen bara "oj, jag tröttnade dags för omplacering"… Jag har alltid haft många olika djur samtidigt och har för ca. 1 månad sedan fått hem en teddyvädur som jag redan har bondat med och tycker om så fruktansvärt mycket. 

Men det har visat sig att jag har blivit väldigt allergisk och måste därför omplacera honom då det inte kommer funka i längden då jag kan riskera att tillslut bli allergisk mot mina andra djur också… Även fast mitt hjärta brister så måste jag och jag har aldrig någonsin omplacerat ett djur tidigare… 😢 

Men eftersom du inte vet helt säkert att det är dig hon menar och du anmäler henne gång efter gång så kan man ju faktiskt säga att du på sätt och vis trakasserar henne också… 

Ber om ursäkt för detta långa inlägg och att jag kapade tråden, men jag var tvungen att få säga detta och vill dig inget ont. Vill bara att du ska se skillnaden på att omplacera för att man tröttnar och att omplacera för att man måste. Och du kan nog hålla med mig om att det är lite dumt att skaffa på sig djur om man inte är helt säker på att man kommer vilja ha dom och att älska dom resten av deras liv. 🙂 

Tack för mig.

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

PetQueen
4

#12 Jag anser inte att hon har trakasserat dig på något vis. Hon tänker bara på djurens bästa. Om ingen hade reagerat på något hade inget djur fått rättvisa :)

#0 Jag skulle mer än gärna ta hand om dina råttor, men jag klarar inte av att ha mer än en råttbur i mitt rum pga min j*vla allergi -_-

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

ratuoi
0

#13 Ja, jag ville omplacera, sedan behålla, sedan omplacera. Men har jag gjort det? Nej. Inte en enda gång har jag omplacerat ett djur. 

Och du påstår att det är fel av mig att omplacera (vilket jag inte ens gjort) när du själv är allergisk vilket du borde ha kollat upp innan du skaffade kanin.

Jag har kollat intresse hos andra, men jag har inte känt att någon som visat intresse för mina råttor har verkat seriösa eller tillräckligt pålästa så de är kvar hos mig. Nu kommer Lancia säkert skita i brallan men jag har ändrat mig ÄN EN GÅNG och bestämt mig för att behålla råttorna.

ratuoi
0

#14 Vad menar du med det? På vilket sätt skulle inget djur ha "fått rättvisa" om det inte vore för henne? Du får gärna förklara för mig vad det är som jag har gjort för fel med mina råttor och påstå inte att jag omplacerar djur hit och dit för det har jag aldrig gjort, inte en enda gång.

PetQueen
1

#16 Jag menar att det är onödigt att anmäla en person för att hon säger till om en sak hon tycker verkar konstigt. Om ingen reagerar på något som verkar skumt kommer inget att ändra sig heller.

Dessutom borde vi hålla oss till tråden.

🐶 Djur är det bästa som finns 🐱

Lancia
7

#10 Anmälan? För trakasserier? För att jag i dina omplaceringstrådar ifrågasatt ditt beteende gällande hur du från den ena dagen till den andra tröttnar på dina djur? Vem har du anmält det till? Polisen eller? Hahaha. Släpp sargen för fan. :D Inge snyggt att hijacka TS tråd på detta viset, men jag tackar för stödet. Mitt inlägg var i all välmening, då det är otroligt viktigt att kolla upp den man lämnar sina älsklingar till. TS, du kan PMa en admin om du vill få tråden upprensad från allt detta trams.

fuzzie
2

#15 Nej jag har inte sagt att du har gjort det, jag sa att du ville. Och att man vill omplacera för att man tröttnat för att sedan behålla, visar (i mina ögon) att man kanske skulle ha väntat med att skaffa de djuret tills man är helt säker. 

Jaa, jag tycker absolut inte om att jag kommer måsta omplacera honom, men jag har inget val. Jag har haft kaniner när jag var yngre och dom var ute, min lillasyrra har en kanin som är ute också. Och jag har en vän som har flera teddyvädurar som jag har fått träffa och dom bor inne och jag klarade av det (sov dessutom över hos henne några nätter), men när jag hade köpt honom och haft honom runt 1 och en halv vecka så började jag känna av allergin. Så nej, jag kunde faktiskt inte veta det eftersom jag klarat av kaniner tidigare. 

Nää ok, då är det ju så med den saken. Vilket är bra ändå att du är så pass noga att dom inte hamnar hos vem som helst. Men du har en väldigt otrevlig ton som jag tycker att du kan lägga ner med… Och som jag sa i förra inlägget så vill jag dig inget ont. 

Ber hemskt mycket om ursäkt TS att tråden "kapades"! 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

Fridborg
5

Vad har detta med annonsen att göra?

Ni kapar denna tråd fullkomligt. Det är "snällt" att ni varnar TS för att det eventuellt enligt era åsikter kan finnas en person som "inte bör ha djur" men det är helt upp till ägaren vem som ska ta hand om hens djur och jag är säker på att hen kollar upp personer innan hen bara lämnar över dem bara sådär.

Detta är vad jag menade i en annan tråd, det är viktigt med bra stämning på forumet annars kommer vi ha en jobbig tid framöver med påhopp i varenda tråd. HÅLL SAMS! HÅLL EN GOD TON.

Med detta sagt tycker jag att vi lämnar detta och låter de som är intresserade av att vakta TS råttor får svara.

zickan
4

Vill bara säga ifrån att alla bör tänka på tonen och formuleringen. 

(redigerade min egen tråd)

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fridborg
0

#21 (redigerade min egen kommentar)

ratuoi
0

#21 Ursäkta dig, men vad fan är det du säger? Har jag hängt på råtthjälpen? Jag vet för fan inte ens vad det är för något, så det du säger är alltså att någon annan utger sig för att vara mig?

Jag har aldrig omplacerat ett djur så var snäll och tala om för mig hur i helvete råtthjälpen skulle kunna ha fått in en råtta från mig.

fuzzie
1

#23 Snälla du, försök att vara lite trevligare. Och som Friborg skrev så borde du kanske fortsätta prata med Zickan i ett PM för att inte "kladda" på tråden ännu mer. 🙂 

(även om det var precis det jag själv gjorde nu) 🤦‍♂️ 

Nää, hoppas admin kan ta bort en massa så att TS får ha sin stackars tråd ifred!

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning

ÖrjanLax
7

#20 Du är väl inte moderator? Inlägget känns väldigt tillsägande och som något en moderator skulle skriva, och har sett att du skrivit på detta vis i flera trådar. Kanske ska vi låta medarbetarna på sidan göra sitt jobb och ansvara för att säga till folk att hålla sig till ämnet/hålla god ton osv. Det är ju trots allt deras jobb och ett jobb som du avsagt dig ett bra tag sedan om jag inte minns fel. Annars kan ju lika gärna alla vara moddar, och tror det skulle bli lite jobbigt i längden om precis alla skrev i fetstil att just dom tycker man ska lämna ett visst ämne. :)

ratuoi
0

#21 Jag vet inte vem sorkland är men jag har haft kontakt med jättemånga som visat intresse för råttorna men så fort det "närmar sig" en omplacering så ångrar jag mig och vill behålla råttorna då jag innerst inne absolut inte vill omplacera dem, så sitt inte här och påstå att "om det inte vore för blabla så skulle du inte ha råttorna kvar", för det skulle jag visst. Och att du av någon anledning sitter och ljuger om att jag skulle ha låtit råtthjälpen ta någon råtta från mig är riktigt patetiskt.

Fridborg
2

#25 Om ett bra tag sedan är nån vecka sen så…

Spelar väl ingen roll om jag varit moderator men önskar att det finns en trevlig ton på forumet? Oavsett om jag sagt upp mig eller inte så brinner jag för ett trevligt klimat här, vilket jag gjorde innan jag blev moderator (och just därför jag fick bli en).

Lancia
5

Och jag brinner för djurens väl och ve.

ÖrjanLax
5

Okej, nån vecka sedan. Äh, spelar väl ingen roll när det var egentligen, du är inte medhjälpare helt enkelt. :) 

Tycker bara det är lite fel approach, att skriva dina inlägg i en så hård ton själv som om du är moderator och modererar trådarna, oavsett hur gärna du vill att det alltid ska vara en god ton. Du är nog inte den enda som önskar det!

Fridborg
3

#29 Ska den här tråden verkligen börja handla om hur jag uttryckte mig?

ÖrjanLax
4

Det måste den inte, men jag kände att jag ville ta upp det nu när jag såg det. Om jag inte har rätt att göra det så får väl en Medarbetare radera mina inlägg. :)

Fridborg
1

#31 Du är alltid välkommen att skriva till mig i PM istället för att spamma nån annans tråd.

ÖrjanLax
5

#32 Jag har skrivit tre inlägg i en tråd som redan hade spårat ur och där bland annat du redan hade "spammat". Hade du inte själv "spammat i nån annans tråd" hade jag inte ens haft anledning att skriva. Men haha, okej, jag ska sluta "spamma". ;)

zickan
2

Nej jag säger verkligen jätte förlåt till ratoui. Trode jag lyckades radera mitt eget inlägg innan folk han läsa. Mänskligt felande i minnesbanken. Är så mycket som sker just nu att jag tyvärr blandade ihop dig med en annan som är i farten. 
Kan inte mer än be om ursäkt.

IsabelH
4

Att anmäla någon för att man tar åt sig av helt fel saker känns väl lite sådär. Speciellt i ett land med yttrandefrihet. Låt mig då påpeka att det absolut inte är riktat till någon speciellt utpekad person eller grupp i inlägg #9. Då skulle man ju kunna anmäla dig ratuoi för dina svordomar. Haha! Pinsamt! Men när vi ändå är igång att berätta bara så att du vet grejjer så kan jag ju passa på att berätta att du själv ratuoi är anmäld :) Nån kanske ska skapa en tråd där man kan prata om varandras hållande och tankegångar kring djur! Så slipper alla trådar bli kapade :)

zickan
0

Kom hem från jobbet för ca 2 timmar sedan. Blev lite attackerad på fb med läs detta, fixa detta, svara denna, redigera detta, hon gör så han gör si. Nu har jag äntligen lyckats läsa igenom hela denna tråden.

Ber återigen ratoui om ursäkt för att jag blandade ihop denne med en annan som också hoppar fram och tillbaka med omplacering på sina råttor. 

Osäker på vilka inlägg att radera som hur mycket att redigera. Är väldigt mycket off topic. Jag låser helt enkelt hela tråden.Ber trådskaparen om ursäkt att detta inte stoppades tidigare.

Hoppas verkligen trådskaparen har lust att skapa en ny fräsch tråd. Annars skeppa pm till mig så raderar jag rubbet som inte handlar helt om första inlägget.

Inlägget är låst för nya kommentarer