Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1396 ggr
mikeiko
4

Bortskämda råttor (lek)!

Man börjar såhär:

Mina råttor är bortskämda eftersom de…

…och sen fyller man i sitt svar om ens bortskämda pälsklingar!

Först ut alltså -

Mina råttor är bortskämda eftersom de vägrar äta gurka om man inte skurit bort kanterna på den först!

DieselB
1

Mina råttor är bortskämda eftersom de vägrar äta det svindyra torrfodret från Oxbow!

Miss Lalona
3

Mina råttor är bortskämda eftersom de tycker att jag skall mata dem så de slipper gå till matskålen

"Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift. That´s why you call it a present"

MarajLowajz
3

Mina råttor är bortskämda eftersom de anser att jag ska plocka ut dom ur buren så de slipper klättra ner.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Banankaka320
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de tror dem äger hela mitt rum och biter alla andra djur om dem är för nära. (Kanin, hund)

(Dock hände det bara en gång att en råttjäkel höll på bita kaninen, han öppnade buren själv och kaninen stod där under så hoppade han på golvet och så stod dem och sniffade på varandra och han öppnade precis munnen innan han flög iväg med min hand :D)

mikeiko
0

Hahahaa åh vad roligt det är att läsa vad alla skriver!! :D

[postmortum91]
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de fick en stooor hemmabyggd bur igår

[Ratass]
6

Mina råttor är bortskämda eftersom de sitter vid kanten av ärtfiskelådan och drar upp min hand ur vattnet för att de är för lata för att fiska själva.

Forgetful
2

Mina råttor är bortskämda eftersom de äter insidan av majskornen och slänger skalen vid sidan om som jag får städa undan sen

//Forgetful

DuBetMig
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de kommit på att om dom inte äter grönsaker så får dom nått godare. Majs och körsbärstomater går dock förvånansvärt bra! xD

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

zickan
2

Mina råttor är bortskämda eftersom matte lever på billig skit mat för honorna skulle få en bur för 3000. Som de ändå tuggade sönder på 4 dagar.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Afrejd
5

Mina råttor är bortskämda eftersom dom behöver bara sätta sig vid bur luckan och tänka " snälla mamma ta ut mig" så gör jag det..

Cis-j
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de vet att om man bara rycker i byxbenet lite så får man komma upp på axeln och få en massa pussar som de inte tycks få nog av (och inte jag heller) :)

Crapsurraren
2

mina råttor e bortskämda eftersom dom äntligen har kommit hem idag och har fått massor med godis, mat, foder, vatten, leksaker och en skit stor bur med massa hängmattor att leva, busa och vara lyckliga i :D

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

Zizza
1

Mina råttor är bortskämda eftersom de vet att när de har puttat ner skålen från hyllan och lagt den just vid utgången till buren, så att de får påfyllning så fort jag ser det <3

Så har blivit en form av rutin ser jag … knasråttor <3

Mvh. Sanne & Djuren

[lucke]
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de är en pytte-flock så de får massor av gos & uppmärksamhet av matteKyss

Afrejd
1

Mina råttor är bortskämda eftersom dom vet att dom får något gott VARJE morgon. En ostbit, leverpastej, bröd eller gröt. Beroende på vad jag äter. Så varje morgon när jag går in i vardagsrummer klättrar dom som tokar på gallret " ge mig först!!!"

Hexadermia
6

Mina råttor är bortskämda eftersom dom kastar ut nerkissade filtar från boet och vet att jag kommer med nya filtar för dem att bädda med.

Crapsurraren
2

Mina råttor är bortskämda eftersom dom INTE går ner från hängmattan när jag kommer med maten utan vill att jag ska handmata dom! :D

//Ellie

http://crapsurraren.blogg.se/

darkness
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de tigger mat av mig (så fort som jag ska äta) så ger jag dem det -.-

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Cis-j
4

Mina råttor är bortskämda eftersom de bor i hela lägenheten och boar med allt de hittar så matte fåt gå och lägga sig med ett par kvitton varje kväll ;)

Idrus
0

#4 Min Rutti är exakt likadan, direkt hundarna kommer in i rummet springer hon och jagar ut dem, haha! Skrattande

Besök gärna min blogg.

Ratlings
3

Mina råttor är bortskämda eftersom de vägrar äta den dyra laxbiten jag kokade till dom och tigger pizza istället..

// Lise
When nothing goes right, go left!

kolpa
3

Mina råttor är bortskämda eftersom de inte äter maten när man ställer den på nedervåningen av furet towern, med andra ord… de vill ha maten serverad där dem är.

Denna kommentar har tagits bort.
Blodfot
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de ALLTID får ha sitt rör, och för att matte ALLTID köper saker och ger oss det när hon har varit på djuraffären!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

fridanordqvist
0

Mina råttor är bortskämda eftersom de alltid får smaka min mat (om jag inte äter nåt som är farligt för dom, vilket är väldigt sällan), och såfort dom märker att nåt luktar gott kommer dom springandes till luckan o tigger, klart man inte kan stå emot dom blickarna! Ett under att dom inte är feta än haha

fridanordqvist
1

oh, kom på mer
Mina råttor är bortskämda eftersom de fått en rasthage att vara ute i, som kostade nästan lika mycket att göra som en billig liten bur att köpa
Dom får även saker från IKEA o arken såfort man är där istortsätt, även om det är ens sista pengar som egentligen ska gå till en ny tröja, liftkort eller annat kul, även om tåttorna egentligen inte behöver nya saker ^^

[mitzylinnea]
1

Mina råttor är bortskämda eftersom de smakat semlor, blåbärspaj och gräddtårta 😊😇😃

Calypso & Nike
0

Följer tråden tills jag kommer på något själv om mina :)

Behandla andra som du själv vill bli behandlad

emeliebjormo
0

Mina råttor är bortskämda efter som dom har lärt sig att om dom klättrar upp på burens utkant så hämtar jag dom direkt, vilket gör att dom inte behöver söka upp mig utan vet att jag kommer. haha!

Instagram (storyof.cinnamon). ✍️

marsala
1

Mina råttor är bortskämda därför att de ligger i matskålen och äter!

(Det vara bara min tjockråtta som gjorde det en gång)