Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 381 ggr
porche91
5

gott till råttorna.

Tänkte att man kan lägga in lite recept på godsaker till råttorna Som kan bakas eller bara blandas ihop :) Här kommer ett recept. bananhavre kaka. ½ banan (40 gram) 1 msk havregryn (gärna fiber och/eller glutenfria) 2 msk mandelmjöl 1 msk hasselnötsmjöl 1 tsk kokosmjöl 1 msk riven kokos 1 tsk agavesirap ½-1 krm vaniljpulver gärna lite grovhackad nötter eller lite solrosfrön (skalade såklart) russin eller annan frukt Instruktioner 1. Sätt ugnen på 150 grader. Mosa banan och blanda i resterande ingredienser. 2. Tillsätt de grovhackade nötterna/solrosfröna/russin/annan frukt 3. Gör gå 15 små kakor utav kakdegen på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. storlek får ju självklart väljas själv.

ratuoi
1

Jag brukar koka dinkelflingor och sedan blanda i verum hälsoyoghurt med blåbärsmak till frukost åt mig själv och råttorna, vilket de älskar. De blir helt tokiga av det :)

Medarbetare på Social fobi iFokus

porche91
0

#1 åh låter jättegott. Det ska provas :) Jag själv e kräsen på de mesta ätbart haha men måste verkligen prova detta :)