Blandade frågor :)
Hej! Nu har jag funderat en massa, och jag har kommit på fråga efter fråga att ställa, men för en gångs skull väntade jag tills jag kom på några fler för att de bara skulle bli en tråd 🙂
1: Kan man ge råttor fryst broccoli? (upptinad före) utan att tillaga den? Är de nyttigare med "färsk"?
2: Kan man ha en porslinsskål (en typ gratängform) i buren så att dom kan bada och fiska ärtor? Så att man kan ha den där, eller blir dom sjuka när vattnet blir kallt?
3: Är de okej att släppa råttor tillsammans med en hamster på detta vis? (se bilden)
4: Vad är eran drömråtta för färg? 😉Min är nog en cinnamon eller Russian blue
5: Hur lägger man in flera bilder i samma inlägg?
6: Min låtsaspappa säger att ja inte ska ha pringlesrör i min råttbur, för att om dom gnager sönder dom så får dom i sig de silvriga på insidan, är de verkligen farligt?
Tror att jag är klar med min frågestund nu 😉
1: Kan man ge råttor fryst broccoli? (upptinad före) utan att tillaga den? Är de nyttigare med "färsk"?
Man kan ge både och, även fryst! frysta grönsaker är jättebra 'glass' en het sommar.
2: Kan man ha en porslinsskål (en typ gratängform) i buren så att dom kan bada och fiska ärtor? Så att man kan ha den där, eller blir dom sjuka när vattnet blir kallt?
Man kan ha det, om man är orolig att dom blir sjuka så får man byta vatten ofta och se till att dom har en varm och torr plats i buren - bättre med sådan lek på sommaren dock.
3: Är de okej att släppa råttor tillsammans med en hamster på detta vis? (se bilden)
Jag tycker inte det, är säkert mycket stressande för hamstern.
4: Vad är eran drömråtta för färg?
Min är nog en cinnamon eller Russian blue
Min drömråtta har ingen speciell färg, min drömråtta är en frisk råtta som jag får rå om länge :)
Kan man bara göra som Insider vad jag vet
6: Min låtsaspappa säger att ja inte ska ha pringlesrör i min råttbur, för att om dom gnager sönder dom så får dom i sig de silvriga på insidan, är de verkligen farligt?
Det tror jag inte, sedan så äter inte råttor FÖR DET MESTA saker som dom gnager på - utan det är bara kul för dem att ta sönder det. Om dom äter saker dom inte ska äta kallas det för PICA och kan vara ett sjukdoms tecken ( att dom har ont etc )
Ingen mer som vill svara? :)
Zolah har redan gett bra svar på de flesta saker så tar bara några som jag själv svarar på så du slipper upprepning ;)
**
**Se #1, Mina tycker inte om otillagad dock. Tinad är gott däremot.
Se #1, Jag skulle inte ha det men man Kan ha det om man vill.
**3: Är de okej att släppa råttor tillsammans med en hamster på detta vis? (se bilden)
**Nej nej och åter nej.
**4: Vad är eran drömråtta för färg?
**Utseendemässigt är min drömråtta en Blue ambk med panfläck och perfekta dumbo öron. Men min Drömråtta är en som är frisk, lever länge och har bra flockegenskaper.
**5: Hur lägger man in flera bilder i samma inlägg?
**Följdfråga till Zolah, hur gör man det som Insider? Jag är det men har ingen aning om Hur, haha.
**6: Min låtsaspappa säger att ja inte ska ha pringlesrör i min råttbur, för att om dom gnager sönder dom så får dom i sig de silvriga på insidan, är de verkligen farligt?
**Se #1 :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Ja det mesta är ju svarat på, men kan väl säga vad jag tycker.
Det kan man absolut. Våra är dock lite kräsna så de äter oftast bara själva trädet och inte grenen, om du förstår vad jag menar.
Vi har det men bara en kväll, den får inte står kvar flera dagar. Så när de fiskar ska det vara varmt vatten och så tar vi bort den dagen efter.
Det tycker jag inte. Om minsta lilla tå skulle slinka igenom den där bollen skulle säkert totten försöka bita av den :(
4: Vad är eran drömråtta för färg?
Drömfärgen skulle vara en agouti eller en hel svart :)
Ingen aning
Tänker samma som #1 :)