Gahich hängmattor
Som några här redan vet så gillar jag att sy hängmattor, och syr hängmattor som vinst till tävlingen "månadens råtta" här på rif.
Men jag kan även sy hängmattor på beställning om det är någon som är intresserad, har väldigt mycket tyg att välja mellan här hemma och köper gärna in nytt tyg.
Kan sy en hel del olika hängmattor, allt från de "vanliga" till kuber, rör, flera våningar m.m. Bara att säga vad du är intresserad av så säger jag om jag kan fixa det.
Kan använda mig av både öljetter eller vanliga ringar som upphängning till hängmattorna.
I den här tråden tänkte jag visa upp bilder på de hängmattor som skickas till vinnaren av månadens råtta och olika typer av hängmattor jag kan göra. Undrar du över något är det bara att fråga eller skicka ett PM.
Jag önskar jag själv kunde delta i månadens råtta så jag kunde vinna en hängmatta från dig, haha! (Är ju lite fel att jag som anordnar deltar)
Får se om jag kan köpa i framtiden när utgifterna för kullen lagt sig :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 bara att höra av dig 😉
Ska såklart stå beige på bilden ovan, måste missat det 🤔
#4 inte ett dugg fel!. Jag tycker du skall bidra i månadens tävlingar!. Var inte orolig för det bara för att en medlem som just skapat sitt nick går in och gnäller. Är ju inte du som bestämmer på vilken bild som vinner. Det är ju medlemmarna 😉
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
J ag håller med zickan. Det är inte du som röstar fram vinnaren utan det är vi andra.
#20 Nä men jag bestämmer temat :P Kan jag ju enkelt fuska genom att välja ett tema jag själv kan glänsa i xD
Jag ÄLSKAR #12-tyget!! <3
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#0 Kan du göra typ ett hängande hus? Om du tänker en rektangel med en öppning på ena långsidan.
#23 absolut det kan jag göra! :) Vilken storlek hade du tänkt dig/ hur många råttor ska få plats? Har inte hunnit lägga ut bilder på de yttertyger jag har, men finns det nått fleecetyg som du gillar? Kommer iof nte synas så mycket eftersom det blir i huset :)
#24. Oh va kul :) hmm mått har jag inte tänkt på. Men den ska vara hos mina 3 pojkar. Det gråa fleecetyget hade jag gärna velat ha som innertyg och på den långsidan ingången kommer vara på. Har du något yttertyg i turkos?
#25 skickar ett PM till dig! :)
Här kommer det priser som gäller på hängmattorna just nu (kan komma att ändras senare, likaså storlekarna):
Enkel fyrkantig 30x30cm 45:-
Enkel fyrkantig 40x40cm 55:-
Enkel trekantig 30x30cm (de två hörnsidorna) 40:-
Enkel trekantig 40x40cm (de två hörnsidorna) 50:-
Dubbel fyrkantig understa blir 35x35cm 65:-
Dubbel fyrkantig understa blir 45x45cm 75:-
Dubbel trekantig understa blir 35x35cm (de två hörnsidorna) 60:-
Dubbel trekantig understa blir 45x45cm (de två hörnsidorna) 70:-
Trippel fyrkantig understa blir 40x40cm 85:-
Trippel fyrkantig understa blir 55x55cm 95:-
Rör 40cm lång 65:-
Rör 50cm lång (större i diameter än den ovan) 80:-
Pocket 30x30cm 65:-
Pocket 40x40cm 75:-
Kub 20x30x20cm (höjd, längd, djup) 100:-
Kub 25x40x25cm (höjd, längd, djup) 120:-
Alla priser gäller på hängmattor som använder vanliga ringar till upphängning, som den svart/grå hängmattan ovan. Det tillkommer ca 10:- per hängmatta om man vill ha öljetter istället, inte räknat ut exakt hur mycket extra det bli men runt 10:- (iaf inte mer).
Frakten är inte inräknat i priserna, utan det tillkommer.
Jag kan även göra måttanpassade hängmattor enligt dina önskemål så att du får det precis som du vill. Vill du ha en hängmatta som inte finns med ovan? Skriv ett PM så ordnar vi det! 🙂
Slänger med en gammal bild på hur en pocket-hängmatta ser ut. Den är fotad innan öljetterna kom på plats i hörnen.
De tyg som jag tycker är allra bäst är de som jag skrivit är lite hårdare, använder mest de när jag syr till mig själv/månadens råtta! Ska försöka köpa hem mer av den typen av tyg så det finns lite mer att använda sig av :)
men som sagt kan jag köpa hem efter önskemål!
Hejsan, hur lång är leveranstiden?:) vill jättegärna ha en men har inter bestämt mig för vilken..
#41 beror på om man använder sig av tyg jag redan har hemma eller vill ha någon speciellt, och hur mycket tid jag har:) Skicka ett PM när du funderat fram vad du skulle vara intresserad av så kan jag säga hur lång tid det kommer ta:)
#43 skickar ett PM till dig:)