"Måsten" i buren? :)
Börjar tröttna med råttorna nu. Vi vill ha nytt och kul! Men vi vill också ha snyggt (inga matlådor och durkslag från Ikea). Och vi är beredda att betala för det såklart. :) Vet att det finns mycket och bra fantasi här, vet också hur duktiga råttor är på att favorisera inredningen. Så vilka är era måste ha!? :D Vad tycker ni fattas i min bur? Bur Ferplast Jenny. Vi har: -fertplast hyllplan -Ferplast rör -hörnhus i trä på botten -toalåda på ena våningen -börjbar träbro -sputnik (!!
Mvh Ellenfyrkant
Vad sägs om lite hängmattor?
Gjutrörs tunnlar?
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se
Mina absolute måsten är:
Sputniks, gärna två.
Hängmattor, minst två.
Hyllplan, antingen hörn eller annan, minst 2.
Plasthus, igloo eller circus, 1-2st
På sommaren är träpinnar ett måste :)
Men det Absolut viktigaste enligt både mig och råttorna är Toapapper! 😂
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Mina råttors måsten är definitivt en vanlig fyrkantig hängmatta, min bur är PROPPFULL med prylar, rep, tunnelhängmatta, tre hyllor, ett rör, 6 kattleksaker, salladsboll, 4 olika fågelsaker så som plastnycklar, någon repgrej att sitta på, IKEA råttan, godisboll, toarullar sputnik och deras krypin. Men det enda som är utav glädje enligt dem är den vanliga blåa, tråkiga hängmattan ;)
#3, får jag fråga hur du hänger upp hängmattor? :) Jag har ståltråd men det känns så himla fel att ha såna runt hela buren..
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
Jag har köpt S-krokar från IKEA för en billig peng, annars kan man använda gem, sånna där som man kan stänga plastpåsar med osv. =)
#5 men vart sätter man dom då? Jag har en typ fågelbur till mina och att sätta dom i "mitten" är ju omöjligt? Både att nå till båda sidorna och att sätta längst upp blir för långt, har inte så mycket hyllplan än mer än fyra sidoplan. OT (TS?) förlåt att jag kapar din tråd!
Instagram (storyof.cinnamon). ✍️
#6 hmm.. det är så svårt att förklara.. kanske kan visa en bild imorron
#6 Du får väl göra tillräckligt långa hängmattor så de når från sida till sida ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
ett måste i min bur år ett rör, mina tåttor älskar den! De ligger gjärna alla tre i den!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Måsten i buren hos mig - en hängmatta (en sånhär) och en hängbro. tyvärr i trä, men den blir knappt kissad på som tur är!
Får sura blickar av pojkarna när hängmattan ska tas ut o tvättas, o full fart upp på den när den kommer tillbaka!