Blivit med råttor
Lite lätt ny här även om jag varit medlem länge, men nu kommer ni få chansen att lära känna mig.
Nu är det så att jag blivit lite ofrivilligt med råttor.
Min djuraffär fick en nybliven råttmamma dumpad hos sig, dom valde att vända sig till mig.
Så nu har jag här hemma en bedårande men ack så unga mamma med sina 11 bebisar. Hon sköter dom alldeles utmärkt.
I den här tråden kommer ni kunna följa mamma råtta och hennes bebisar. Honorna(Med moder) kommer behöva nya hem när det är dags, så är ni intresserade får ni gärna säga till. Men det finns ingen information och ingen bakgrund om dom.
Hälsningar Malin
Åh vilka söta teckningar! :D Tassar!
De 11 bebisarna här hemma hälsar ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5 Tack :) Hoppas folk blir intresserade..
Var finns dina att kika på??
Hälsningar Malin
Eftersom du är ny med råttor vill jag bara påpeka att du inte bör ha hö till råttor (eller kutterspån om du har det) hö tillför allt som oftast ohyra till råttorna. Prova toapapper till mamma istället :)
Mamman ser skitgó och allert ut! #4 Är ju bara För gó!
Det borde inte vara för svårt att hitta köpare, bebisar är över lag lätta att hitta hem till men man bör ju vara noga med att välja köpare :) Speciellt tecknade som dessa brukar "gå fort" jag själv är jättesvag för en massa missmarked (feltecknade) xD
Mina bebisar kan man inte följa här på Rif men däremot på min hemsida eller via Facebook, båda länkarna kan du se under detta i min signatur :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#14 Mitt hö är fryst först :)
Jag använder alspån som botten material, kutterspånet var det som följde med henne och jag ville låta henne ha kvar lite av sin doft(Kanske inte så viktigt?).
Jag är van vid gnagar och har nog haft alla sorter som är lagliga förutom råttor.. Är inte så förtjust i deras lukt ;)
Hon är mycket pigg, lite stirrig och aningens rädd. Men ändå framåt och klättrar upp på en.
Hon väger bara 184g.. Men har fått massor av bra tips på mat en en som kan råttor väl.
Nu ser jag, söta bebisar! :D
Hälsningar Malin
Vart finns dom?
Skåne, mellan landskrona och eslöv.
Hälsningar Malin
# 17 jag kan tänka mig att ta en eller två pojkar. Bor i marieholm. Jag har 3st pojkar hemma nu på 8 och 9 veckor.
Kom ihåg att man måste göra en specifik tråd för försäljning av sin kull, säljnings snack osv får inte ske härinne. Om tråden inte följer reglerna angående annonser så raderas den ->
**Annonsregler -
**
**Detta gäller alla andra också, om ni vill 'tinga' osv får ni PM:a TS eller snällt vänta tills hon skapat en annonstråd
**
#19 Detta är ingen annons.
Hälsningar Malin
Sorry
var en regel påminnelse, för det började luta åt att folk spekulerade om dina råttor :)
#22 Jag har skrivit att man får visa intresse.
Men, detta är inte djur jag fött upp och kommer därför inte heller annonseras ut dom.
Detta är råttor som får en extra chans helt enkelt. :)
Hälsningar Malin
Därför påminde jag om våra Annonsregler, om det ska vara säljsnack osv så får det hålla sig till en regelrätt annons.
Vi kan inte behandla folk olika på den punkten