Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 1174 ggr
[mitzylinnea]
0

Nyttig, lättäten mat!

Nu alla RiF:are! Bomba tråde med förslag på nyttig mat till en sjuk råtta. har nyss varit hos veterinären med honom, och dom sa att han hade lite för långa tänder, så vi ska behandla han o ge han bra, men lättäten mat så att han repar sig och man kan droga honom o fixa tänderna!! 

Så bomba på nu!! 🙂

fridanordqvist
0

Barnmat är väl ganska bra har jag för mig ^^
Annars kanske du kan ta egen mat du vet är nyttig, o mixa ihop, ifall du vet nånting som inte är så lättätet i sin vanliga form :)
Har inte riktigt tid att skriva egentligen, kanske återkommer senare, men du lär få bra svar från kunnigt folk här snart :)

[mitzylinnea]
0

Oki, tack :)

Mapel
0

Vi hade en råtta nyligen som hade svårt att äta, men hon hade även gått ner mycket i vikt, så vi gav ju henne ganska mycket fet mat också. Men det vi gjorde en hel del av var typ nötkräm. Vi mortlade nötter och solrosfrön, hade i lite rapsolja och blandade ihop, det var väldigt populärt! :P Men annars så tog vi i stort sett vad som, typ fisk och mosade ihop och så gav vi ganska mycket av vår hunds färskfoder som är nermalt kött.  Havregrynsgröt är också populärt! 

Men igentligen kan man ju faktiskt ge vad som helst bara man mosar det först!

[mitzylinnea]
0

Okej, ja min har oxå tappat n del vikt :/ nu va de väldigt bra att han va lite tjock innan, för så vart han inte pinnsmal 😃