Blandar egen råttmat!
Mina råttor tyckte inte om den där muslin, konstigt nog. :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#3 åh nej, va jobbigt! Håller tummarna…!
Gav den muslin förut, men sen höjde de priset på den från 17 kr till 25kr =( mina råttor gillade den, förutom att rågen ibland kunde ligga kvar.
Jag brukar ha i lite olika i mina blandningar. det som oftast går i är förutom musli är linfrö, hundmat, cheerios, rispuffar.
Sen lite torkade o krossade ärtor, dinkel puffar o div annat kan oxå slinka med, beroede på vad jag hittar på affären eller om jag vart på nån djur affär.
Nötter o solrosfrön är jag lite försiktig med, de är så lätt att de blir för tjocka. Jag dom det men bara som godis nångång ibland… =)
#7 Vad tråkigt! Den kostade 15 där jag köpte den…! Hundmat skulle vi kunna sätta i ibland ja… Då får dom i sig lite kött också.
Ja man kan ju mixtra lite hur som helst, med majs eller sånt man har hemma… :)
Okej! Ska tänka på det, tack för hjälp :)
Vi har 4 matbutik här där jag bor och INGEN hade musli med bara de fyra sädesslagen…bara med frukt/nötter/socker osv 🤔 Tycker jag va dåligt! Men de hade iallafall mathavre, matvete osv så fick köpa det 😛
#9 Är du helt säker? Frågade du personalen? Det skulle ju vara otroligt underligt om de inte har standard muslin. Alla butiker brukar ha AXA i alla fall.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Axa grynmix finns på alla affärer. Ibland vid müsli hyllan. Ibland där havregrynet står.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.