Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1608 ggr
SofiaWe
0

Blandar egen råttmat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag köpt solroskärnor, linfrön och musli med alla fyra sädesslag och blandat ihop! Ska bli kul att se hur råttorna tycker om detta! Ni som kan detta - är det här en bra grund? Ska det i något mer? :)

SofiaWe
0

Müslin

SofiaWe
0

Solroskärnor!

Zakaraa
0

Mina råttor tyckte inte om den där muslin, konstigt nog. :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

SofiaWe
0

Linfrön!

SofiaWe
0

#3 åh nej, va jobbigt! Håller tummarna…!

SofiaWe
0

Färdiga blandningen…

minky
0

Gav den muslin förut, men sen höjde de priset på den från 17 kr till 25kr =( mina råttor gillade den, förutom att rågen ibland kunde ligga kvar.

Jag brukar ha i lite olika i mina blandningar. det som oftast går i är förutom musli är linfrö, hundmat, cheerios, rispuffar. 

Sen lite torkade o krossade ärtor, dinkel puffar o div annat kan oxå slinka med, beroede på vad jag hittar på affären eller om jag vart på nån djur affär.

Nötter o solrosfrön är jag lite försiktig med, de är så lätt att de blir för tjocka. Jag dom det men bara som godis nångång ibland… =)

SofiaWe
0

#7 Vad tråkigt! Den kostade 15 där jag köpte den…! Hundmat skulle vi kunna sätta i ibland ja… Då får dom i sig lite kött också. 

Ja man kan ju mixtra lite hur som helst, med majs eller sånt man har hemma… :) 

Okej! Ska tänka på det, tack för hjälp :)

Mellmell
0

Vi har 4 matbutik här där jag bor och INGEN hade musli med bara de fyra sädesslagen…bara med frukt/nötter/socker osv 🤔 Tycker jag va dåligt! Men de hade iallafall mathavre, matvete osv så fick köpa det 😛

Zakaraa
0

#9 Är du helt säker? Frågade du personalen? Det skulle ju vara otroligt underligt om de inte har standard muslin. Alla butiker brukar ha AXA i alla fall.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Axa grynmix finns på alla affärer. Ibland vid müsli hyllan. Ibland där havregrynet står.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.