Luftrenare mot allergi?
Hej, vi har just fått reda på att min man är allergisk mot våra råttor. Vi gissar på att den bröt ut och "utvecklades" vid en tung förkylning för ungefär ett halvår sedan. Han är snuvig i näsan konstant men kan andas bra och mår inte dåligt över det. Förutom att det är drygt att snyta sig var om vart annat. Ibland kliar det även i halsen på honom och då blir han hostig.
Jag är helt förstörd över detta och tänkte att, nu måste ja sälja min kära Isa. (ja hon har en burkamrat) Men allergin är inte så stor ännu, så vi väljer att behålla henne tills hon går vidare.
Nu undrar jag om det är någon som har samma problem, eller om någon vet om en luftrenare skulle göra det bättre? Någon som har en luftrenare själv för allergiproblem? Jag tar emot alla tips ja kan få, för ja vill inte att allergin ska bli ännu värre!
jag har haft problem med allergi kopplat till mina råttor , roliga var… att det visade sig att min fästman ( som är dammallergiker ) var allergisk mot toalätt :/ efter jag bytte till back-2-nature så har vi inga problem
luftrenare ska göra det bättre, har inte provat själv dock. Även luftfuktare ska vara bra ( för både människa och djur )
Om du är intresserad av naturliga möjligheter så finns det ett företag som heter YoungLiving som tillverkar naturliga essentiella oljor. Det finns en olja dom säljer som heter purification som tar död på i princip luftburna bakterier. Du kan ha oljan i en luftspridare i närheten av råttburen! :) Jag vet inte så mycket mer, har precis börjat med detta. Men det kan vara värt att kolla upp :)
jag är känslig mot damm och kan ha rätt stora problem till och från. känner även av djuren ibland, speciellt under städning.
efter vi fick ut lapp för nått år sedan att lägenheterna hade strul med luft konditioneringen och det kunde ta bra tid att lösa. så köpte jag mig en billig för 500:-. hade den i sovrummet. och redan första natten fick man bättre sömn. hade inge nästäppa när jag vaknade på morgonen. delar ofta sovrummet med två hundar så luften tar slut relativ fort.
Skaffade en större efter en tid som står i vardagsrummet. fungerar väldigt bra mot damm osv. luften blir renare. sköna med den är att den har fjärrkontroll som automatiskt läge. sätter själv upp reningen om den känner av något. och den är känslig, kan dra igång när bara hunden går förbi eller man använder hårspray. men använder den inte så mycket längre. blivit bättre konditionering i lägenheten igen så den står mest av just nu. funderar att sälja den istället och bara ha lilla när det känns behov
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.