Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2291 ggr
Lamina
0

S: 3 mysiga honor + burar

Gör ett nytt försök att hitta ett nytt hem till dom 3 kvarvarande honorna.

I somras tog jag det svåra beslutet att sälja min sista råttor. Jag fick ta mitt förnuft till fånga och inse att jag faktiskt inte längre har tiden, orken, intresset eller ens möjligheten att på bästa sätt ta hand om mina små. Det har liksom minskat med tiden sen jag skaffade möss och vart tvungen att omplacera mina råttpojkar p.g.a. allergi. Och efter flytten har intresset försvunnit helt.

Det har p.g.a sjukdom och många jobbiga familjeangelägenheter gått väldigt segt med att leta nya hem. Men nu måste jag ta mig i kragen och se till att hitta ett till dom 3 kvarvarande. Det funkar inte som dom bor nu. Dom mår inte 100% bra och jag får dåligt samvete över att jag inte kan ge dom all tid och uppmärksamhet dom behöver,

Jag är mån om vart dom hamnar. Så jag vill veta så mycket som möjligt om nya hemmet. Vid intresse vill jag alltså att man skickar ett pm/mail med dessa uppgifter:

• Din ålder och vart du bor
  • Om du haft råttor tidigare och hur lång erfarenhet du har av råttor
  • Om du har råttor nu, berätta om dom och vart dom kommer ifrån
  • Hur råttorna kommer bo (om inte buren köps med), vad dom kommer äta och skötas
  • Om du hár en buffert ifall råttona blir sjuka och behöver åka till veterinären.
  • Kommer du hålla kontakten och uppdatera hur det går för råttorna då och då?
  • Om det finns, eller finns risk för, allergi i nya hemmet.
  • Om du bor tillsammans med någon och om alla i nya hemmet är ok med att du skaffar/skaffar fler råttor.
  • Övrig som du känner kan vara bra att ta med.

Råttorna säljer jag för en symbolisk summa på 100kr/styck. Dom kommer alla få varsin presentation i separata inlägg. Jag ser helst att alla flyttar tillsammans. Jag har även 2 burar som jag kan sälja med råttorna, eller separat när dom flyttat.

Råttorna finns i Stora Vika utanför Nynäshamn, men kan tas vartsomhelst inom Stockholms Län. Transport till Falun, Dalarna kan oftast ordnas utan problem. Fast helst ser jag att eventuella köpare kommer hit och hälsar på råttorna först.

Vill tillägga att råttorna inte har varit i kontakt med andra råttor sen minstingen flyttade hit hösten 2012. Dom har inte visat minsta tecken på några halsbölder och har såvitt jag vet inget med något hantavirus att göra heller.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0

Tarja, eller Emily som hon egentligen heter. Hon är en av ungarna som föddes efter att någon hade slängt ut ett helt gäng med råttor i skogen utanför Avesta.

• Födelsedatum: 30/9 -12
  • Färg, teckning o hårlag: Mink Rex
  • Kön: Hona
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): 10 födda, 10 överlevande såvitt jag vet
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Harriet, okänt
  • Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Har inte tid eller intresse för råttorna längre
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Tarja utmärker sig inte så mycket. Hon är ganska neutral i flocken och är väl inte direkt så på att få komma ut och vara med mig. Men hon har inget emot att bli upplockad och myser gärna lite om man "tvingar" henne att vara med. Och hon har blivit mer frammåt i takt med att flocken har krympt.
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 100kr
  • Ort där råttan/råttorna finns: Stora Vika utanför Nynäshamn.
  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt: kokkoslove@hotmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
0

Tooki (Y2K) kommer från en djuraffär som fick lägga ner.

• Födelsedatum: 3/10 -12
  • Färg, teckning o hårlag: Amber
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Okänt
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt
  • Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Har inte tid eller intresse för råttorna längre
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Tooki är något tillbakadragen, vill helst bara vara med på sina egna villkor. Men jag tror, nej vet, att om hon får komma till någon som har tid för henne och låter henne få vara med så kommer hon bli en trevlig flicka.

//Lamina

Lamina
0

Nina (Elenin) är syster till Tooki och kommer alltså från samma djuraffär.

• Födelsedatum: 3/10 -12
  • Färg, teckning o hårlag: Black European Berkshire
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Okänt
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Okänt
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Nina är lite tuffare än sin syster och kommer gärna fram självmant. Men lyfta henne får man helst inte göra. Men som sagt, lite mer jobb kan nog få fason på flickorna.

//Lamina

Lamina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En liten Filmsnutt med Frigg och Tarja som jag filmade för länge sen. Frigg har redan flyttat.

//Lamina

Lamina
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Och en på Tooki, Nina och Wirri, också filmad för ett bra tag sen. Wirri har redan flyttat.

//Lamina

Lamina
0

Jag har också 2 burar lämpliga för 2-3 råttor som man kan köpa med om man vill. (Eller köpa separat när råttorna flyttat.) Vill ha 250kr/styck för dom. Eller råttorna+bur för 500kr eller hela paketet för 700kr. Har inga mått på burarna, men bilder:

Bur 1. Det saknas spännen som man fäster gallret vid botten med, men den funkar utmärkt ändå. Inredning medföljer inte.

Bur 2 (med bur 1 uppepå) Det är inte ett hål i taket på denna, utan det finns en lucka där. Inredning följer inte med till denna heller.

//Lamina

Sugar Mist
0

Kan man kontakta dig via PM istället? Min mejl krånglar så in i bomben för tillfället.

-

Lamina
0

PM går utmärkt. :)

//Lamina

Lamina
0

Putt

//Lamina

Lamina
0

Putt

//Lamina

Lamina
0

Putt…

//Lamina

Lamina
0

Putt igen.

//Lamina

Lamina
0

Putt igen… 🥵

//Lamina

lekandur
0

Hjälper till att putta :)

Where you invest your love
you invest your life 

[Mathildaqdt]
0

Putt :)

Lamina
0

Ingen..? Fattar inte varför ingen vill ha dessa flickor…

//Lamina

mikeiko
0

Lägg upp lite fler bilder! *håller tummarna för din och tjejornas skull*

Lamina
2

Nu har dom sista tjejerna äntligen lyckats hitta det perfekta hemmet. Tråden kan låsas.

//Lamina

Inlägget är låst för nya kommentarer