Expedithylla till bur
Vad tror ni om att göra om en 8facks expedit hylla till en bur. Yttermåtten är 79hög, 39 djup och 149lång. Innermåtten blir 69hög, 39 djup och 139lång Laglig till 6 råttor enligt burräknaren på ratpower. Jag är 3 pojkar. Höjden blir ju bara 69cm, tycker ni det är för lågt? Bifogar bild på hylla, jag tänker mig att hyllan ska ligga ner.
Det kan bli en rolig bur, en "fack-bur". Dock måste du nog lacka en del för att det inte ska bli äckligt och problemet med så många fack är att det kan bli svårt att städa om urin kommer i varje skåra, får man inte rent det ås kommer det börja stinka och bli äckligt. Man Kan ju lägga ex silikon för att stoppa det.
Jag tror i alla fall att med rätt förberedelser kan man få en jätterolig bur av denna hylla! Har själv varit lite sugen på det men valde gallerbur istället eftersom mina råttor älskar att kunna klättra :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Min tanke är att ta bort facken och endast behålla mittväggen och ett hyllplan. Så det blir som ett liggande T. Haha hoppas du fattar vad jag menar :) Jo att lacka och silikona/spackla vet jag om. Det är ju fortfarande i planering bara valet står mellan expedit hylla eller att bygga helt från grunden. Eller att skita i att bygga och stå ut med gallerburen.
Jaha okej, grejen med denna hylla är att den är otroligt lätt då det är typ ihåliga plattor så den kan nog bli väldigt ranglig om man tar bort mellanstadgarna.
Så om du vill göra det så tror jag absolut att det blir stadigare att bygga nytt :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning